Als ik het van jullie goed heb begrepen wordt er behoorlijk wat inspiratie voor de weekplanning gehaald uit mijn eetoverzicht dat iedere zondag wordt gepubliceerd op OMF. Toch kan ik het me voorstellen dat je soms alsnog voor je uit zit te staren terwijl je aan het bedenken bent wat je nu weer eens moet eten. Heb ik namelijk ook! Hoe lang mijn to-make lijstje ook is, soms heb ik nérgens zin of weet ik gewoon echt niet wat ik moet eten aankomende week. Vandaag help ik je weer eens een beetje op weg en deel ik een MEGA weekmenu met je. Ik focus me vandaag niet alleen op het avondeten maar óók op de lunch. En omdat niet iedereen de mogelijkheid heeft om achter het fornuis te kruipen voor de lunch, heb ik ervoor gezorgd dat de recepten die ik heb geselecteerd goed voor te bereiden zijn. Ook fijn: alle recepten in dit weekmenu zijn plantaardig. Mocht je een keer een veganchallenge willen doen zoals Tim vorig jaar of gewoon eens wat vaker plantaardig willen eten: dit weekmenu is je ding!

Ps. Ik deel alleen het weekmenu voor maandag t/m vrijdag. Op zaterdag en zondag plan ik zelf namelijk ook niet – haha!

Vegan Caesar Salad

Maandag

Lunch – Vegan Caesar Salad

We starten de week met een lichte salade voor de lunch. Deze is prima op zondagavond al te bereiden. Neem de sladressing in een apart bakje mee naar je werk of naar school en de salade blijft lekker knapperig en fris. Caesar Salad is groot favoriet bij ons in huis en zelfs carnivoor Tim smulde vorig jaar van deze vegan-variant tijdens zijn veganchallenge.

Diner – Vegan Spaghetti Bolognese

Voor een goed pastagerecht mag je mij echt wakker maken en het liefst zet ik dan ook iedere week een pastagerecht op tafel. Voor deze maandag is het deze vegan spaghetti bolognese waarvan de basis niet bestaat uit gehakt maar linzen! Fijne bijkomstigheid van dit gerecht is dat de linzen ervoor zorgen dat je sneller vol zit. Als basis voor pastasauzen gebruik ik tegenwoordig overigens altijd de Olie Blend van Becel in plaats van standaard olijfolie. De Classic Olie Blend is gemaakt van zonnebloemolie, koolzaadolie en lijnzaadolie. De blend bevat drie keer meer Omega 3 dan olijfolie en dat is weer goed voor je hart. Alle kleine beetjes helpen!

Bananabread havermout

Dinsdag

Lunch – Bananabread havermout

Het voordeel van havermout is dat je het ook prima mee kunt nemen, je hoeft het namelijk niet per se warm te eten. Normaal gesproken maak ik havermout in een steelpannetje maar je kunt voor dit recept ook de havermout mengen met koude Becel Amandeldrink of Becel Sojadrink en het vervolgens wegzetten in de koelkast. Lunch to go, helemaal prima.

Diner – Buffalo Bloemkooltaco’s

Vandaag gaan we op de Mexicaanse tour en maken we soft taco’s. Soft taco’s, gemaakt met miniwraps, vind ik stiekem altijd veel lekkerder dan harde taco-schelpen. Het eet ook nog eens een stuk makkelijker! In dit recept gebruik ik voor de avocadocrème oorspronkelijk Skyr of Griekse yoghurt, maar voel je vrij om dit te vervangen voor een plantaardig alternatief uiteraard.

Woensdag

Lunch – Falafelburgers

Eén van mijn favoriete plantaardige producten is toch wel falafel. Zowel Tim als ik zijn er allebei dol op en ook Vic vind het heerlijk. Deze Falafelburgers kun je heel goed van tevoren maken en meenemen voor de lunch. In het recept at ik het met een salade, maar je kunt natuurlijk ook (pita)broodjes meenemen en daar de falafelburgers mee eten. Vergeet in ieder geval de hummus niet, die geeft zoveel smaak! De yoghurt-knoflookdressing die bij het gerecht komt moet je misschien even overslaan als je dit voor de lunch eet.

Gegrilde paprikarisotto met groene groenten

Diner – Gegrilde paprikarisotto met groene groenten

Hopelijk heb je op een doordeweekse avond een keer tijd om risotto te maken want ik garandeer je: dit gerecht is de moeite waard! Knettertjevol groenten en de kleuren spatten van je bord af. Gebruik ook hier in plaats van olijfolie weer Becel Olie Blend Classic om de knoflook en ui in aan te fruiten.

Donderdag

Lunch – Gado Gado sandwich

Ben je toe aan iets meer opgepimpt broodjes, dan zijn deze Gado Gado sandwiches wellicht wat voor jou. Super simpel en in no-time gemaakt maar toch een stuk specialer dan een broodje kaas. Verpak de sandwiches in aluminiumfolie en neem ze de volgende dag mee naar je werk. Je kunt er eventueel voor kiezen om de komkommer los mee te nemen zodat het brood niet te nat wordt.

Gele groentecurry

Diner – Gele groentecurry

Ik ben dol op curry’s als het weer wat minder wordt en laten we nu nét in de herfst zitten: perfect! Deze gele groentecurry ziet er spectaculair uit vanwege de vrolijke kleuren maar is een fluitje van een cent om te maken. Je hebt er maar weinig ingrediënten voor nodig waardoor het de perfecte maaltijd is voor de donderdagavond.

Vrijdag

Lunch – Broodjes met homemade sandwichspread

Op vrijdag hebben we vaak allemaal wat meer tijd overdag. Of je bent vrij, je werk doet aan vrijmibo’s of het is mooi weer en je wipt er tijdens de lunchpauze even tussenuit. Maak in ieder geval de avond van tevoren vast je eigen sandwichspread en neem deze mee naar je werk. Koop broodjes bij de bakker of neem ze mee van huis en besmeer ze tijdens de lunch, heerlijk en je krijgt een flinke portie groenten binnen. De mayonaise in het recept kun je vervangen door vegan-mayonaise of gebruik een lepel Becel Margarine met olijfolie en basilicum om de spread smeuïg te maken. Deze laatste voegt ook nog eens extra smaak toe, jum!

Diner – Vegan Club Sandwich

We sluiten deze eetweek af met een makkelijke maaltijd. Zo vlak voor het weekend heb ik zelf niet heel veel zin meer om te koken en vaak hebben we op vrijdagavond ook nog van-alles te doen. We gaan voor een Club Sandwich, de plantaardige variant wel te verstaan. Gemaakt met heel veel gegrilde groenten en de broodjes besmeer ik met een plantaardige kruidencrème, gemaakt van Becel Original, verse groene kruiden en knoflook – zálig. Mocht alleen een Club Sandwich niet genoeg voor je zijn, dan kun je er ook nog een soepje bij maken. Deze tomaten-aubergine soep bijvoorbeeld.

Dat was ‘m dan! Hier kun je best wel even mee vooruit toch?

In samenwerking met Becel

src=”https://media.adrcdn.com/ads/Adfactor/3237313030/143979/preview.html” width=”1″ height=”1″ frameborder=”0″ scrolling=”no” style=”border: 0px;”>

één antwoord

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.