Na mijn vakantie met Vic in september en mijn solotripje naar New York in november van afgelopen jaar, kreeg ik de vraag of Tim en ik nog wel samen waren omdat ik ‘zoveel’ alleen wegging. Mijn in eerste instantie zeer verbaasde houding sloeg niet veel later om in een lachbui want blijkbaar is het als gezin van drie heel normaal dat je tegenwoordig alles met z’n drieën doet. Nu moet ik zeggen: bij ons is dat niet helemaal het geval. Zo gaat Tim regelmatig een avond alleen op pad, maak ik meerdere malen in het jaar een uitstapje zonder man en kind en doen we afzonderlijk van elkaar ook wel eens dingen met Vic. Maar wat we ook niet vergeten is om aandacht aan elkaar te besteden. Aandacht als man-vrouw en niet per se als ouders van. Zo gingen we in oktober van 2018 een lang weekend samen naar Rome, plannen we regelmatig datenights in en zijn we vorige week voor het eerst dit jaar een nachtje met zijn tweeën weggeweest. We werden namelijk uitgenodigd door Bilderberg om gebruik te maken van hun WinterWeken-arrangement. Geen straf!

Entree van het Bilderberg Parkhotel Rotterdam

Gezellige lounge/lobby van het hotel

WinterWeken

Vanaf 1 december 2018 heb je de mogelijkheid om het WinterWeken-arrangement te boeken bij Bilderberg. Aankomst geschiedt tussen 1 januari en 31 maart 2019 en het arrangement houdt in:

• 2 overnachtingen in een Bilderberghotel naar keuze
  • inclusief het Bilderberg Ontbijt – en da’s uitgebreid, wooh!
  • een driegangendiner op de eerste avond
  • een cadeaucheque t.w.v. €25 om te besteden tijdens je verblijf

Op een of andere manier plannen wij nooit zo vaak een weekendje weg rond de feestdagen of in de eerste maanden van het jaar. En eigenlijk hebben we daar niet eens een goede reden voor, het komt gewoon niet zo in ons op? En toch hebben die eerste maanden van het jaar juist zoveel charmes. Het is koud buiten, regenachtig soms, als je mazzel hebt ligt er sneeuw… hoe heerlijk is het dan om te ontspannen in een fijn hotel. Hapje en een drankje bij de open haard, dagje wellness, luieren in badjas op zo’n super zacht, knisperend hotelbed. Zo begin je het jaar echt wel goed hoor!

Onze fijne ‘Executive kamer’ met super zacht en fijn bed.

Panorama uitzicht met onder andere zicht op de verlichte Erasmusbrug vanuit onze kamer.

Parkhotel Rotterdam

12 hotels van Bilderberg nemen deel aan het WinterWeken arrangement. Zo kun je ervoor kiezen om lekker tot rust te komen op de Veluwe, je ultiem te laten verwennen in een kasteel in Limburg, weg te waaien (geintje natuurlijk) aan het strand of zoals wij kiezen voor een hotel midden in het standcentrum. Wij kozen ervoor om ons weekendje te besteden in Rotterdam, in het Parkhotel wel te verstaan.

Foodies zullen dit hotel hoogstwaarschijnlijk wel kennen, dit moderne hotel in hartje Rotterdam is niet alleen heel fijn gesitueerd maar beschikt ook over prijswinnend restaurant The Park – inspired by Erik van Loo. Hier kun je op doordeweekse dagen neerstrijken voor een goede lunch en in de avonduren genieten van een uitgebreid diner.

Maar niet alleen voor het restaurant moet je naar het Parkhotel. De kamers in dit hotel zijn ruim en zeer comfortabel. Die bedden, och… ik kan er maar niet over ophouden. Tijdens ons verblijf plaatste ik op Instastories al een oproep met de vraag waar ik in hemelsnaam hotelbeddengoed kan kopen, want wat is dat toch altijd verwennerij. Zachte, knisperende dekbedden waar je helemaal in verdwijnt, ik hou ervan. Oh, en als je mazzel hebt kijk je vanuit jouw kamer uit op de Erasmusbrug. Plaatje wel hoor.

Het fijne aan een overnachting in het Parkhotel Rotterdam is dat je de volgende dag kunt aanschuiven voor het Bilderberg Ontbijt. Voor mijn verblijf kreeg ik al te horen dat dit ontbijt erg goed moest zijn en inderdaad, dat was het zeker. Onwijs veel soorten broodjes, donuts, warme gerechten, pancakes die je kunt aftoppen met de lekkerste toppings, vers fruit, tal van soorten beleg, verschillende drankjes… Absoluut geen straf om je dag zo te beginnen.

Tot slot, misschien wel het meest ideale: het hotel beschikt over een aantal eigen parkeerplaatsen welke je van tevoren kunt reserveren. Geen gedoe met parkeren, hoera!

De Koopgoot, het winkelcentrum op 600 meter vanaf ons hotel.

Borrelen in de lounge van het hotel met ‘koude borrelhapjes’: diverse soorten vleeswaren, groentechips, belegen kaas en olijven.

Doen in de omgeving

Het fijne aan het Bilderberg Parkhotel Rotterdam is dat het letterlijk in het centrum van Rotterdam ligt. Met 5 minuten lopen sta je al op de Witte de Withstraat, het culinaire hart van Rotterdam of in de Koopgoot waar je tal van leuke winkels vindt. Of wat denk je van de Markthal of het Museumpark als meer cultureel aangelegd bent?

Rotterdam verveelt niet snel en het is fijn dat je een (groot) deel van deze stad zo makkelijk vanuit het hotel kunt bereiken.

Mijn hoofdgerecht in de lounge: ‘Vangst van de dag’. In dit geval dorade met groenten, friet van de Frietboutique en een lekkere salade.

Onze favoriete avond

Het was voor mij niet de eerste keer Rotterdam en omdat het ons eerste weekendje weg was, zonder kind!, na de feestdagen hadden we vooral zin om heel weinig te doen. We besloten op zaterdagmiddag op tijd te vertrekken maar file leek even roet in het eten te gooien. Gelukkig bleken de winkels in de Koopgoot, 600 meter lopen vanaf ons hotel, wat langer open te zijn dan gedacht en hebben we nog even kunnen winkelen. Stiekem best gezellig als een stad nog enigszins in kerstsfeer is, ik ga dat toch wel weer missen de aankomende maanden.

Na een korte shopsessie streken we neer in de lounge van ons hotel waar we een hapje aten en Tim het diner afsloot met een goede whiskey sour die ‘onze’ barman vakkundig uit zijn mouw schudde. Fijn hoor!

Nu hadden we ervoor kunnen kiezen om eens flink te gaan stappen, dat kon namelijk makkelijk in de omgeving van ons hotel, maar eerlijk gezegd hadden we daar helemaal geen zin in. En dus trokken we een kamerjas aan en ploften we op bed. We keken een aflevering van Wie is de Mol, vervolgens een film en gingen slapen in de wetenschap dat we de volgende ochtend niet gewekt zouden worden door een hyperactieve dreumes. Zálig.

Het WinterWeken-arrangement van Bilderberg is te boeken met een vanaf prijs van €89,00 per persoon; het arrangement loopt tot 31 maart 2019.

In samenwerking met Bilderberg

Over de auteur

28 jaar, oprichter van OhMyFoodness, staat fulltime in de keuken en reist anders de wereld over. Houdt van fotograferen, filmen. Gaat naar bed en staat op met (de gedachte aan) eten. Woont samen met vriend Tim, baby Vic (maart 2017), hond Senna en katten Dino en Charlie in Apeldoorn. Auteur van het Guilty Pleasures Kookboek (2015), Reishonger (2017) en Cheesecake (2018).