Snapshot Diary: Gentse Feesten #2

Gisteren hebben jullie al een snapshot diary kunnen over mijn eerste dagje in Gent en vandaag is het alweer de beurt aan de tweede en tevens laatste dag. In zo’n korte tijd (in feite ben ik er iets langer dan 24 uur geweest) ben ik echt verliefd geworden op Gent, wat een geweldige stad en ik ga er graag nog een keertje heen om vooral ook culinair te genieten. Gent is een stad van contrasten zoals ik gisteren al zei, maar op culinair gebied is alles even goed en fantastisch. Onze gids vertelde dat Gent absoluut geen ’tourist traps’ kent dus je hoeft niet bang te zijn dat je een verkeerde keuze maakt.

foto1

Goedemooorgen! Ik mag uitslapen vandaag, dat is best fijn na zo’n lange dag van gisteren. De wekker stond om 09.00 uur maar om kwart voor acht was ik wakker.

foto2

Eerst maar eens lekker douchen. Ik word altijd zo lyrisch als ik een grote regendouche in de badkamer van een hotel zie en uiteindelijk valt het altijd tegen, haha. Ik vind een normale douche met hardere straal toch fijner.

foto3

Helemaal schoon weer terug het bed in om alvast een groot deel van de Snapshot Diary in elkaar te zetten. Dat is zo fijn: opstaan, douchen en weer terug naar bed. Luxe!

foto4

Om 09.00 uur kleed ik me uiteindelijk aan en om kwart over negen schuif ik aan bij het ontbijt. Ik hoorde van verschillende kanten al dat het ontbijtbuffet in Sandton Hotel Reylof fantastisch moest zijn en dat is het ook. Zóveel keuze! Ik geloof dat we kunnen kiezen uit wel vijftien soorten broodjes.

foto5

Ik vind worstjes, spek en pannenkoekjes altijd maar lastig te weerstaan bij ontbijtbuffetjes maar ik wil niet al ongezond doen en dus laat ik dat allemaal liggen. Ik schep één keer op en neem twee minibroodjes, een kuipje roomboter, een plakje kipfilet en een plakje gerookte zalm en eet daar nog een bakje fruit bij. Omdat de zon schijnt ontbijten we in de tuin van het hotel. Ook hier weer: wat een luxe. En dat op een doordeweekse dag! Die asbak is overigens niet gebruikt ;)

foto6

Na het ontbijt staat er een stadswandeling op de planning langs verschillende hotspots in Gent. Ik keek hier al naar uit op het moment dat ik het programma voor deze trip in mijn mailbox ontving. Ik ben dol op stadswandelingen en het ontdekken van leuke plekjes! Achter ons hotel ligt de Burgstraat, een ‘vergeten’ straatje van Gent waar toch tal van leuke (vooral vintage) winkeltjes zitten.

foto7

Ook vind je aan de Burgstraat de Spice Bazaar met tal van kruiden en specerijen. Ik koop een reageerbuisje met mosterdzaadjes mee maar wil het liefst alles meenemen.

foto8

Iets verderop in Gent lopen we door Patershol, een super leuk oud arbeiderswijkje waar je tegenwoordig de hoofdprijs betaald voor een appartement. Wat mij vooral aanspreekt in het Patershol is restaurant Amadeus, een van de leukste restaurants van Gent. Kijk nou hoe gezellig het eruit ziet!

foto10

Van wandelen krijg je dorst en dus halen we bij Exki even een ijskoffie…

foto9

… om vervolgens aan te schuiven bij de dagelijkse persconferentie over de Gentse Feesten. Gisteren bezochten 130.000 mensen de Gentse Feesten! Wooow!

foto11

De persconferentie vindt plaats in het stadshuis en daarna worden we ontvangen in de banketzaal met een drankje. Ik vind oude stadhuizen en paleizen zó koninklijk. Kijk die kroonluchter, oooh.

foto12

Na de persconferentie en borrel is het alweer tijd voor de lunch, lekkeeeer! We schuiven aan bij de Witte Leeuw aan de oever van de Leie. Ik weet dat ik gisteren ook al mosselen heb gegeten maar ze staren me zo aan vanaf de menukaart…

foto13

OOPS! :D

foto14

Na de heerlijke lunch gaat de groep uit elkaar en loop ik terug naar het hotel. Even mijn spullen pakken, een laatste fotootje van de tuin en dan op naar Apeldoorn! Om 18.00 uur was ik weer thuis.

En toen zat de korte trip naar Gent er alweer op. Helaas! Ik had rustig nog een paar dagen kunnen blijven. Als je Gent wilt bezoeken kun je dit het beste in de maanden april en/of mei doen. Rond de Gentse feesten is de stad enorm gezellig, maar van toeristisch Gent en rust kun je dan simpelweg niet genieten. Na de Gentse Feesten stort het leven een beetje in om vervolgens vanaf september van start te gaan met het cultuurseizoen. Ook in dit seizoen is het schreeuwend druk in de stad.

Ik ga zelf in het voorjaar in ieder geval graag nog een keertje terug. Al die terrasjes die ik heb gespot roepen mijn naam en daar moet ik gewoon aan toegeven.

Bedankt voor het lezen!

Join the Conversation

1. Joyce says:

Leuk om eens een andere kijk op Gent te zien, ik heb 6 jaar in Gent gestudeerd, alles is zo herkenbaar :-D ik moet dringend nog eens een dagje Gent plannen!

2. Hannelore says:

Wat leuk om mijn eigen stad zo terug te zien :).
    Jammer genoeg is Amadeus helemaal geen lief klein restaurant, maar een keten die bekend staat om hoe slecht ze hun personeel behandelen. Maar dat zie je er inderdaad niet aan af!

3. Lotte says:

Wat een leuk overzicht weer! Gent is echt een stad waar ik heel graag nog een keer naar toe zou willen. Iedereen spreekt er altijd zo positief over:)

4. Margot says:

Wat ziet dat kruidenwinkeltje er leuk uit!

5. Ja voor de amadeus ben ik ook niet echt te vinden, bij de gekroonde hoofden aan het Gravensteen hebben ze veel betere ribbetjes (nom nom).