Sab’s Eetoverzicht week 41/2017

Een hele goedemorgen daar ben ik weer! Deze keer niet vanaf IJsland en ook niet vanuit New York maar vanaf Corfu! YES, oktober is een reislustig maandje en dankzij Eliza was Here mag ik aankomende week samen met mijn mannen vertoeven op dit Griekse eiland. En vertoeven is het stiekem best nog wel, we verblijven namelijk in een villa met privézwembad en de weersvoorspellingen zijn deze week fantastisch. Veel zon, lekkere temperaturen dus wij gaan genieten. Mijn arm is al blauw van het knijpen ja. Maar goed, de eerste foto’s zien jullie morgen in Week van OMF, eerst is het de beurt aan Sab’s Eetoverzicht. En die bevat voornamelijk nog maaltijden uit New York.

pokebowl1

Zondag

Na de hele dag gefietst en lekker (fout) gegeten te hebben, hadden we ’s avonds niet zo’n zin om uitgebreid te doen. We zagen dat er in onze straat een vestiging van Pokétown zat, dus daar zijn we uiteindelijk gaan eten. Ik had een Pokébowl met onder andere zalm en garnalen met wasabidressing.

dumplings

beef noedelsoep

Maandag

Op maandag streken we neer bij een Chinees restaurant op aanraden van een vriendin van Viv. We trokken bij het aanzicht van het restaurant onze wenkbrauwen op want het zag er niet uit en we waren hier gegarandeerd langsgelopen als het ons niet aangeraden was. Gelukkig zijn we er wel wezen eten want het eten zelf was geweldig. We deelden vegetarische dumplings en ik had noedelsoep met braised beef.

pokebowl2

Dinsdag

Totaal niet voor ons maar je moet wat met al dat eten overdag, haalden we dinsdag weer een Pokébowl. Deze keer aten we hem op de kamer en zat ‘ie iets anders in elkaar. Ik koos dinsdag voor een combinatie van zalm en kip met daarbij tal van lekkere toppings. Ik heb de menukaart mee naar huis genomen (dat mocht, geen paniek) ter inspiratie voor eigen pokébowls. Handig!

falafel

Woensdag

Het avondeten van woensdag sloegen we min of meer over. We vlogen om 18.30u Amerikaanse tijd, in Nederland was dat zes uur later. Midden in de nacht stapten we over en uiteindelijk kwamen we op donderdagochtend 11.15 (NL tijd) aan op Schiphol. Wanneer je met WOW Air vliegt krijg je in principe geen maaltijden (die moet je kopen), maar voor ons was er een maaltijd gereserveerd. We kregen falafel met gort. Heb het niet opgegeten… misschien dat de foto het al een beetje laat zien maar het was gortdroog en hierdoor bijna niet weg te krijgen. Jammer.

poffertjes

Donderdag

Hallo poffertjes <3 Tim had poffertjes gegeten afgelopen week en toen ik donderdag rond 20.00u thuiskwam na een lange reis en nog eens een héle lange dag, was hij zo lief om er een paar voor me op te warmen. Ik had niet zoveel trek en/of zin om te eten, dat heb ik meestal als ik erg moe ben, maar dit ging er wel even in. Niet een echte maaltijd maar ik was er helemaal ok mee.

patat

Vrijdag

Lekker ordinair patat op de vrijdagavond. Ik zou in eerste instantie alleen eten omdat Tim laat thuis zou zijn van werk. Het was al mijn bedoeling om patat te eten omdat ik: a. geen tijd had om te koken want deze ene dag die ik thuis was afgelopen week zat ramvol en b. ik wilde geen rommel maken/met leftovers van het koken zitten omdat we gisteren op vakantie gingen. Uiteindelijk at Tim wel mee en vond hij het ook prima om patat te eten. Lekker relaxt.

Zaterdag

Het avondeten van zaterdag sla ik even over. We landden pas laat en moesten vanaf het vliegveld nog naar ons huisje rijden, geen tijd meer om het eetoverzicht nog af te maken dus.

Zoals ik al zei zitten we nu dus in Griekenland en ik heb hier geen eetplanning gemaakt. We koken zelf een beetje maar gaan ook lekker uit eten. Tim heeft een collega met Griekse achtergrond en hij heeft tal van dingen aangegeven die we hier zouden moeten eten, dus we hebben nog wat te doen aankomende week. Zaterdagmiddag komen we pas weer thuis van onze vakantie dus mijn volgende eetoverzicht staat hopelijk vol met Griekse lekkernijen.

Fijne zondag!

Join the Conversation

1. Margot says:

Leuk om te zien weer en geniet van jullie vakantie!

2. Britt says:

Heel veel plezier in het lekkere Griekenland!