De week van OMF #40

Het is voor mij altijd een beetje gek om terug te kijken op een week waarin ik op reis ben geweest. Vanwege de vele activiteiten tijdens zo’n perstrip lijken dagen al gauw weken te duren en heb je het idee dat je ik-weet-niet-hoelang bent weggeweest terwijl het in werkelijkheid maar vier dagen zijn. De afgelopen week ging dan ook razend snel voorbij. Ik deel in deze editie van De week van OMF een aantal snapshots uit Alentejo met je, maar de uitgebreide reports kun je aankomende zaterdag en zondag verwachten. Naast op reis zijn werkte ik vooral daaromheen en vierden we vrijdagavond een feestje.

Maandag

foto1Een kleine mazzel deze keer, mijn vliegtuig vertrok vorige week maandag pas om 18.00 uur en dus hoefde ik pas in de middag naar Schiphol. Ik had ’s ochtends genoeg tijd om Senna naar de kennel te brengen (zij logeert altijd bij de Berner Sennen kennel waar ze ook vandaan komt en waar haar hele familie (10 berners) nog loopt) en om nog even te werken!

foto3Ik proefde deze Roo’bar. ZOET! Maar wel lekker en gezond en dus een fijne snack tussendoor.

foto2En ineens was ik op Schiphol en de douane door. Ik ben nog nooit zo vaak op Schiphol geweest als de afgelopen tijd.

foto4Hallo donker vliegtuig. Ready for take off!

Om 23.00 uur plaatselijke tijd (00.00 uur Nederlandse tijd) was ik na een reis van zo’n vijf/zes uur eindelijk op de plek van bestemming. We schoven nog even gauw aan voor het avondeten en gingen daarna naar bed.

Dinsdag

foto5De volgende dag werd ik wakker met dit uitzicht, olijfbomen in de achtertuin! En het zonnetje deed hard zijn best om door te komen. Het was heerlijk weer in Portugal, 25 – 30 graden.

foto6Na het ontbijt gingen we naar het eerste wijnhuis tijdens deze trip. We hadden mazzel, het was de allerlaatste dag van de druivenoogst en dus zagen we de Portugese dametjes al beppend de laatste druiventrossen plukken.

foto7Picknick in het gras met waanzinnig mooie kleden. Helaas had ik een kleine koffer bij me, anders had ik graag zo’n kleed gekocht.

foto8Cheers! Nummer 1 van de vele wijnen.

foto9Hallo super schattig hotelkamertje in Monsaraz. De kamer was enorm maar enorm schattig met wit houten meubels en bloemetjesgordijnen.

foto10Op en top buitenland vind je niet?

foto11En de infinity pool was ook waanzinnig mooi bij zonsondergang.

Woensdag

foto12De dag begon woensdag met een bezoek aan een ham-fabriek. Hier liggen de laatste hammen van het seizoen onder een enorme zoutlaag. Het was vier graden in deze loods, koud hoor met een maxi-jurk!

foto13Nommm.

foto23Hey, zo sta je ineens met een been in Spanje!

Donderdag

foto14Helaas waren ze aan het renoveren, serieus.. altijd als ik iets wil bezichtigen staat het in de steigers?, maar kijk hoe mooi de zonnestralen via het raam naar binnen komen!

foto15Detail uit de Bone Chapel, creepy maar indrukwekkend.

foto16Met deze groep was ik op reis, thanks voor de gezelligheid!

’s Avonds pakten we vanaf Lissabon het vliegtuig weer naar huis. Tim haalde me op van Schiphol omdat hij in Amsterdam moest zijn de hele dag. Uiteindelijk waren we, mede dankzij een dikke file, pas om 02.00 uur thuis. Foei.

Vrijdag

foto17Op vrijdag sliepen we uit, dat mag na zo’n lange dag. We deden de boodschappen en haalden Senna weer op van de kennel. Ik vond een cadeautje in de bus, wauw! Binnenkort laat ik je zien wat hier in zat.

foto18Throwback, deze foto werd van mij gemaakt tijdens mijn tattoosessie in Bangkok vier weken geleden. Ik vind hem tof!

foto19Terwijl Tim ging gamen, hij was lekker een dagje vrij!, ging ik aan het werk.

Na het avondeten fietsten we naar Nanda, zij gaf een goodbye party want ze vertrekt aankomende woensdag voor drie maanden naar het prachtige Azië. Tegen 00.00 fietsten we naar de stad voor drankjes en dansjes. Om 03.45 uur lagen we pas weer in bed. Dat was een bijzonder geslaagde avond ;)

Zaterdag

foto20BRAK! Van de markt namen we vette hap mee, kibbeling. Met een paar aspirines erbij kon ik er wel weer tegenaan.

De bovenstaande foto is tevens de enige foto die ik heb gemaakt zaterdag. Om 14.00 uur vertrok ik namelijk naar hotel om te gaan werken. Gelukkig trok de brakheid snel weg, haha. Ik was uiteindelijk tegen half twaalf weer thuis van werk.

Zondag

Waar ik voorheen al-tijd om acht uur wakker werd in het weekend lukte het me nu ineens om uit te slapen. Gisteren kwam ik om 09.45 uur eens het bed uit rollen en dat is zeer laat voor mijn doen. Heeft vast te maken met het feit dat ik de afgelopen week drie dagen pas ver na enen in bed lag en de rest van de dagen niet voor twaalf uur. Ah well, lekker hoor!

foto21We begonnen zoals altijd de zondag met het huishouden. Deze jongens gingen ook maar eens de was in. Mijn All Stars horen wit te zijn, evenals de knuffel van Senna. Wow.

foto22Nadat het huis weer aan kant was ging ik aan het werk aan de eettafel. Met de LEKKERSTE koeken ooit. De bakkerskraam op de zaterdagmarkt verkoopt deze gigantische koeken. Ze zijn gevuld met chunks witte chocolade en zijn wat aan de zoute kant, heerlijk. Moet echt zelf eens aan de slag gaan met deze koeken, die moeten toch ook zelf na te maken zijn.

Tegen 12.30 uur dook ik nog even op de bank met wat tijdschriften en om 14.00 uur vertrok ik weer naar hotel voor een avondje werken. En toen was het ‘weekend’ alweer voorbij.

Aankomende week werk ik drie keer in het hotel, heb ik twee thuiswerkdagen gepland staan waarop ik echt even moet knallen en zaterdag vertrekken Tim en ik naar Jersey voor vier dagen. Genoeg te doen dus weer.

Fijne (werk)week!

Join the Conversation

1. MySimplySpecial says:

Wat een leuke week! En ik ben nu wel benieuwd wat e in dat pakje zat!

2. Eline says:

Nu ben ik nieuwsgierig en wil ik weten wat er in dat pakje zit!

3. Nicole says:

Wat een leuke week en een lekker vooruitzicht komend weekend!

4. Hester says:

Wauw, wat een prachtige plaatjes in Portugal! Vooral die van de infinity pool, jeutje. Feestjes zijn ook altijd gezellig, die brakheid moet je dan inderdaad maar voor lief nemen haha. En die koek! OMG!

5. Sabina says:

Die koek lijkt op de white chocolate cookies van de Coffee Company – dat recept wil ik ook zoooo graag kraken! Deeg in de vriezer, heb ik nu als laatste tip gekregen. Zodat ze chewy blijven aan de binnenkant.