OMF op Curaçao #6

Het zit er op jongens, op het moment dat ik dit typ ben ik net klaar met het pakken van mijn laatste spullen en word ik over ongeveer een uur opgehaald om naar het vliegveld van Curaçao te gaan. Op naar huis, op naar de herfst en het grauwe Nederland maar ook op naar mijn allerliefste meneer die ik na zo’n weekje alleen op reis te zijn geweest toch wel mis. Vandaag was een perfecte laatste dag op Curaçao. Eindelijk reden we richting Westpunt zodat ik nog even kon genieten van het natuurgeweld bij Shete Boka en kreeg ik nog de kans om de Grote Knip op de foto te zetten. Kijk je mee naar deze allerlaatste Curaçao plog?

foto1

De wekker stond om 08.00 uur vanochtend maar ik was alsnog om half 7 al wakker. Die tijd gebruikte ik om nog even wat te werken.

foto2

First stop van de dag: Kunuku House. Dit soort huisjes werden na afschaffing van de slavernij voor de ‘vrije slaven’ gebouwd. Op Curaçao vind je nog een aantal van dit soort huisjes.

foto3

Na een korte rondleiding reden we door naar Shete Boka aan de noordkust van Curaçao. Op deze plek vind je geen stranden maar grote rotspartijen waar het ruige zeewater hard tegenaan slaat. Als je aan komt rijden lijkt het allemaal niet zo spectaculair.

foto4

foto5

Maar als je er eenmaal bent… holy shit wat een natuurgeweld. Vooral Boka Pistol vond ik erg indrukwekkend. Hier slaan de golven in een smal stuk tussen de rotsen waardoor het water met een luide klap meters hoog de lucht in wordt geblazen.

foto6

En dan voel je je best nietig, zo helemaal alleen.

foto7

Ook de andere plekken in Shete Boka waren indrukwekkend. Zeker het bezoeken waard. Ga dan wel een beetje in de ochtend. Wij waren er zo rond 10.00 uur en toen was er vrijwel niemand. Toen we wegreden stonden de auto’s in de file om te parkeren.

foto8

Jaaa, daar is ‘ie dan! Eén van de mooiste en meest populaire stranden van Curaçao: Grote Knip. Het viel mij op hoe ver je hiervoor moest rijden trouwens vanuit Willemstad. Had ik niet gedacht! Als je vanuit het oosten (Jan Thiel area) komt ben je wel dik een uur onderweg. Maar toegegeven: het is er inderdaad erg mooi. En het is een van de weinige gratis stranden op Curaçao.

foto9

Maar Cas Abao Beach mag er ook zijn hoor, wauw. Ook een natuurstrand en dit strand heeft meerdere prijzen gewonnen. Snap ik! Het is klein maar heeft hagelwit zand en kristalhelder water. Qua stranden zit je wel goed op Curaçao. Net een ansichtkaart zo he, die foto.

foto10

Onderweg naar onze lunch bij Landhuis Daniel stopten we nog even bij de Flamingo Area. De flamingo’s leven hier gewoon in het wild, wauw. Wat een sierlijke beesten.

foto11

Dit vogeltje nam het er even van door wat lunchresten op te eten bij Landhuis Daniel. Mooi beestje.

foto12

Ook een prachtig strand richting Westpunt: Porto Mari. Een relatief klein strandje waar je ook tegen betaling kunt liggen.

foto13

Na het bezoek aan Porto Mari reden we terug naar Hotel ’t Klooster in Pietermaai waar ik de rest van de middag freetime had. Ik genoot nog heel even van het prachtige weer voordat ik mijn spullen moest pakken.

foto14

Laatste keer genieten in de binnentuin van Hotel ’t Klooster en off we go…

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een beetje met mij mee te kunnen op reis. Voor nu zit het er qua plogs op maar ik heb in Curaçao ook gefilmd. De vlog verschijnt binnenkort op het YouTube-kanaal en op OMF!

Thanks iedereen voor het volgen! x

Join the Conversation

1. Margot says:

Leuk zo die plogs! Shete Boka ziet er indrukwekkend uit en die stranden zijn echt plaatjes!

2. Veronique says:

Heerlijk zo die plogs. Wij zijn nu op curaçao en gebruiken het als inspiratie om er zelf op uit te trekken. Vooraf hadden we al gekeken wat we wilde bezoeken maar jouw foto’s bevestigen het dubbel en dwars. Wij gaan nog een dikke week genieten hier. Thanks!

1. Sabine Author says:

Oh wat heeeerlijk! Geniet er nog even van.

3. Sieglinde says:

Oh wauw, Curaçao is door jouw plogs echt met stip gestegen in mijn bestemmingen-wishlist!

4. Daniëlle says:

Iedere keer kijk ik toch een beetje jaloers naar je plogs van curacao! Gaaf hoor, ik wil er ook echt graag een keer naar toe!

5. Kelly says:

Het is er echt prachtig!