Week van OMF #15

Jullie hebben even een halve dag langer moeten wachten op een nieuwe Week van OMF maar het kostte me nog net even iets teveel moeite gisterenavond om deze ook nog te maken. Vandaar dat ik de video en de Week van OMF even heb omgedraaid. Ik ben helaas nog steeds ziek, maar de koorts is in ieder geval weg. Laten we het erop houden dat dat in ieder geval al wat scheelt dus hopelijk ben ik morgen weer wat beter in staat om dingen te doen wanneer ik vandaag nog even rustig aan doe. Anyways, vorige week was ik natuurlijk in Vietnam en daar kan ik jullie eindelijk wat foto’s van laten zien. De komende tijd volgen er nog specifiekere artikelen uiteraard, maar in dit artikel vind je in ieder geval al een overzicht om je een indruk te geven van het bliksembezoek aan Ho Chi Minh! Lekker veel foto’s dus!

Maandag

foto1

Maandag was het Tweede Paasdag en Tim en ik begonnen de week van een PaasWOD in onze CrossFit box. Ik kan me geen beter begin van de week/dag voorstellen.

foto2

Hoewel verder iedereen vrij was lastte ik een boekdag in. Hop, de keuken in dus!

foto3

Ik legde ook alvast wat spullen klaar die ik mee moest nemen in mijn handbagage. We reisden trouwens alleen met handbagage maar mochten zowel een trolley als een tas meenemen. De trolley propte ik in het bagagevak, de tas hield ik onder de stoel voor me. Ideaal.

foto4

’s Avonds keek ik een paar afleveringen van Breaking Bad. Het kostte me wat afleveringen om in te komen, maar ik vind het nu echt een toffe serie!

foto5

<3 lente in huis

Dinsdag

foto6

Hulde voor Emirates die het gewoon mogelijk maakt om de boarding passes vanaf je telefoon te laten scannen. Scheelt weer printen en tijd op het vliegveld.

foto7

De rest van de dag werkte ik een beetje, om half 6 nam ik de trein richting Schiphol. Gewapend met mijn SuitSuit koffer, Longchamp Le Plaige en comfy vliegtuigoutfit.

foto8

Op Schiphol ontmoette ik de rest en aten we snel nog even iets.

foto26

Rond 22.00 uur ging ons vliegtuig de lucht in. Ik vloog voor het eerst met Emirates en wow wat is dat goed bevallen! Ik vertel er binnenkort meer over.

En toen werd het rekenen voor mij… We vlogen van Amsterdam naar Dubai (+2 uur tijdsverschil) en vanuit daar naar Ho Chi Minh (+ nog eens 3 uur tijdsverschil). In totaal is het van Amsterdam naar Ho Chi Minh 14 uur vliegen, dit is exclusief stopover.

Woensdag

foto9

Het was woensdagochtend toen we aankwamen in Dubai. Onze eerste vlucht had iets vertraging en de afstanden die je op Dubai Airport moet afleggen zijn enorm, dus heel veel tijd hadden we niet meer tijdens onze vluchten. Geeft niet, heb een hekel aan wachten ;) Wel maakte mijn Mango – Banaan – Ananas – Yoghurtsmoothie veel goed, jum.

foto10

Oh Emirates wat heb je ons verwend met lekker eten in het vliegtuig. Echt, ik heb véél erger meegemaakt.

foto11

Rond 20.00 uur plaatselijke tijd kwamen we aan in ons hotel in Ho Chi Minh. We verbleven in het Continental Saigon Hotel dat enorm centraal gelegen is.

foto12

Ho Chi Minh by night. Op en top Azië.

foto13

Mijn mooie en GROTE kamer!

foto14

Na even snel gedoucht te hebben liepen we naar de skybar van het Rexx Hotel om een hapje te eten. Ik ben de afgelopen week verliefd geworden op het Vietnamese eten. Van veel kanten hoorde ik al dat het fantastisch moest zijn en jullie hebben daar geen woord over gelogen.

Rond 00.00 uur (plaatselijke tijd) lagen we in bed. Ka-pot.

Donderdag

foto15

Als je dan toch in Vietnam bent ontbijt je natuurlijk ook als een Vietnamees. Heerlijke Pho!

foto16

En uiteraard een schaaltje fruit.

foto27

We vertrokken rond 08.30 uur naar de fabriek van Queens Vis. De hele reis stond in het teken van Panga en hoe Queens omgaat met het kweken en verweken van deze vis. Er zijn de laatste maanden/jaren héél veel negatieve dingen gezegd over Panga en Queens wilde laten zien dat zij het anders en wél verantwoord aanpakken. Ik vertel jullie er binnenkort alles over, maar ik ben in ieder geval zeer positief verrast.

foto17

Het bezoeken van een fabriek heeft nogal wat voeten in de aarde. Zo kregen we deze práchtige Crocs aan onze voeten…

foto18

Maar moesten we ons ook helemaal inpakken.

foto28

We kregen in ieder geval een lekkere Tasting voorgeschoteld. Deze Money Bags waren mijn favoriet. Ik maakte ze zelf in Thailand al eens, het recept vind je hier.

foto29

Na het bezoek aan de fabriek reden we door naar de Bitexo Financial Tower voor een uitzicht over de stad. Hóóg!

foto30

Vanuit daar naar het War Remembrance Museum waar we vooral veel foto’s en restanten van de Vietnam Oorlog zagen. Heftig, heel heftig.

foto31

Lunchtime! Dit meisje smikkelde van haar Pho (noedelsoep).

foto32

En dat moesten wij natuurlijk ook even doen, NOM.

foto33

Na de lunch werden we gedropt op de Ben Tanh Markt en hadden we vrije tijd. Na een vluchtig bezoekje aan de markt (veel te druk/benauwd) ging ik de hort op met Brenda, Francesca en Simone.

foto34

En UITERAARD moesten we nóg meer eten. Deze keer haalden we het eten lekker van de straat.

foto35

Hoe herken je een foodie in het buitenland? Nou gewoon, aan de plastic zakjes met eten in haar hand.

foto36

Ho Chi Minh is echt DRUK, CHAOS. Foto’s kunnen gewoon niet duidelijk maken hoe druk het er is, wow. Ik vond het drukker dan Bangkok.

foto19

Na een snel bezoekje aan een souvernirswinkeltje smikkelden we met z’n vieren ons net gekochte streetfood op in ons hotel.

’s Avonds aten we authentiek Vietnamees in een restaurant in Ho Chi Minh. Tja, tijdens een foodtrip blijf je wel eten. Ik ging uiteindelijk om 00.30 uur slapen.

Vrijdag

foto37

De wekker ging alweer om 07.15 uur vrijdag. We hadden een vier uur durende busreis voor de boeg richting een andere fabriek van Queens bij de Mekong. Onderweg stopten we voor een ontbijt bij een wegrestaurant. Daar kregen we gebroken rijst met héérlijk gemarineerd varkensvlees (ik had trouwens nog niet gegeten van dit bord hoor, is gewoon een beetje flats-flats erop gemikt denk ik haha!). Heb er echt van gesmuld, ik zou iedere dag wel Vietnamees (of Aziatisch trouwens) kunnen eten. En dan ook rustig drie keer per dag.

foto38

Het was bloedheet en zonnig vrijdag dus we kregen prachtige Vietnamese hoedjes. Zijn we niet sexy zo Simone? ;)

foto39

Dit.is.ZO.TOF! Mijn logo op een groot spandoek helemaal aan de andere kant van de wereld. Woaaah.

foto20

Het honderste veiligheids/gezondsheidsformulier dat we in moesten vullen. Alles voor hygiëne!

foto40

Vandaag bezochten we een fabriek waar de Panga van hele vis werd verwerkt naar de naturel-filets en de krokante visfilets. Er werken echt belachelijk veel mensen in de fabrieken van Queens, alles is handwerk!

foto41

Het is zo mooi groen langs de Mekong!

foto42

Uiteraard moest er geluncht worden. Deze mooie tafel was voor ons gedekt.

foto21

JUMM!!!

foto43

Na de lunch stapten we op een bootje en bezochten we een van de Panga farms waar de vissen gekweekt worden. De vissen werden net gevoerd!

foto44

Ondertussen ging de zon langzaam onder <3

Rond 17.30 uur stapten we weer in de bus, weer vier uur terug rijden naar Ho Chi Minh. Er waren kamers geboekt in een hotel vlakbij het vliegveld waar we ons even snel konden opfrissen. Om 00.25 uur ging ons vliegtuig de lucht weer in, op naar huis.

Zaterdag

foto22

’s Ochtends vroeg kwamen we aan in Dubai, even een beetje wakker worden met een Cappuccino op het vliegveld. In het vliegtuig begon ik al ziek te worden. Zere keel, duizelig, spierpijn.. Blegh.

foto23

Van Dubai naar Amsterdam vlogen we terug met een Airbus A380 en dat vond ik echt ge-wel-dig. Uiteindelijk was ik iets na 16.00 uur weer thuis zaterdag en dook ik direct op de bank. Zo ziek als een hond en doodop van de lange reis. Om 20.00 uur ging ik slapen…

Zondag

foto24

… en ik sliep tot gisterochtend 08.00 uur. Helaas nog steeds ziek en dus bleef ik de hele dag in bed.

foto25

Tim sloot voor mij zijn laptop aan op de tv en dus kon ik Breaking Bad vanuit bed kijken. Fijn <3

Ik durf niet zo goed te zeggen hoe deze week eruit gaat zien. Vandaag zou ik eigenlijk naar de CuliPerslunch gaan maar dat moest ik afzeggen. Enórm balen want naar mijn idee is dat het tofste foodevent van het jaar, maar gezondheid gaat nu even voor. Verder staan er drie boekdagen, één blogdag, een party bij vriendinnetje Annemie en een nachtje bij het 24Kitchen & Cottages weekend met mijn foodievriendinnetjes op de planning. We zien wel wat daar allemaal van terecht komt.

Fijne week!

Join the Conversation

1. Denise says:

Oh, wat een geweldige post! So manny good memories :) Ho Chi Minh was druk maar Hanoi vond ik nog veeeel drukker. Wat een chaos in Vietnam! Vooral al die scooters. Ik ben trouwens ook groot fan van Emirates en vind een overstap in Dubai altijd wel leuk. Met passbook kun je trouwens heel veel tickets laten scannen. Met o.a. Lufthansa, TAP, Czech airlines, Transavia en Iberia kan het ook namelijk. Waar heb je die mooie bruine reisportemonnee trouwens vandaan?

2. Margot says:

Wat leuk om te zien allemaal! Ik wil meteen terug naar Vietnam nu! Beterschap!

3. Farah says:

Wauw dat spandoek! Lijkt me heel bijzonder om dat tegen te komen inderdaad.
    Volgens mij ook een heel gezellige trip geweest. Leuk om zo daar een kijkje in te krijgen.

4. Nanda says:

Ooooh vietnam, leuk die foto’s! Veel plekken waar ik ook ben geweest! Ben benieuwd naar de rest :)

5. Kevser says:

wauw! Wat zitten er toffe foto’s tussen! Balen dat je nu zo ziek bent, beterschap! Hopelijk gaat t snel beter!:) gebruik de tijd lekker om na te genieten met de foto’s erbij!

6. Nadia says:

Oh, wat leuk, de Vietnam-foto’s! Wel balen dat je nu ziek bent, beterschap.

7. Wat een fijne foto’s! Dat ziet er echt zo ontzettend tof uit!! Ben echt reuze benieuwd naar alle verhalen wat je daar gegaan hebt en wat meer details over die visvangst. Super gaaf hoor Sabine!

8. Kimber - Reisgenie says:

Oh! Ik krijg meteen heimwee naar Vitnam als ik je foto’s zie. Je hebt het HCMC-gevoel heel goed vastgelegd, complimenten. Dat spandoek, is zó tof!