Week van OMF #46-2018

Ok jongens en meisjes, zijn jullie klaar voor het ALLERGROOTSTE weekoverzicht van het jaar? Je kunt het bijna niet gemist hebben maar ik zat de afgelopen vier dagen in New York en naast het vloggen, deze vlog komt as. woensdag online op mijn YouTube-kanaal!, heb ik ook onwijs veel foto’s gemaakt en die wil ik allemaal met je delen. Verwacht dus dat je wel even bezig bent met het lezen van deze Week van OMF. Pak een kop thee, wat lekkers eventueel en ga er even goed voor zitten. Oja, en bereid je voor: na het lezen van dit overzicht wil je een ticket naar New York boeken.

foto3 2

Maandag

Eerst nog even naar het begin van de week, toen was ik nog gewoon thuis! Ik sloot mij maandag de hele dag op kantoor op om te werken. Niet heel handig dat ik besloot eerst de iMac te updaten waardoor ik er eerst een uur zo bij zat. Ik maakte verder geen foto’s want was alleen maar aan het werk.

foto4 2

Dinsdag

Op naar Monkeytown met mijn kleine aapje, even lekker razen in de ochtend. Hij vindt het daar zo leuk!

foto5 2

Samen op de bank keken we het Sinterklaasjournaal terug.

foto6 2

In de middag wipte mijn schoonzusje even langs en dronken we na een rondje fietsen in het park onze eerste warme chocolademelk met slagroom – jum!

foto7 2

Woensdag

Chillen met die billen!

foto8 2

Tijd om mijn koffer in te pakken. Ik nam zo min mogelijk mee zodat er zoveel mogelijk mee terug kon.

foto9 2

’s Middags gingen we incl. schoonzus bij de paardjes kijken. Vic roept de hele dag door ‘paard’ en vond het stiekem wel erg tof om ze zo dichtbij in het echt te zien en om ze te mogen aaien.

foto10 2

Rondje hondje, we werden weer zo veel getrakteerd op mooie luchten!

foto11 2

Nadat Vic op bed lag bracht papa mij naar het station en ging ik naar Schiphol! Ik vloog donderdagochtend om 09.30u en boekte een kamer bij het CitizenM voor woensdagnacht. Veel relaxter dan mega vroeg van huis te moeten vertrekken.

foto12 2

Zo fancy deze kamer en zo’n groot bed! Ik heb gedoucht, tv gekeken en ben toen lekker gaan slapen.

foto13 2

Donderdag

Op naar de terminal! Vanaf CitizenM is het 5 minuten lopen naar de vertrekhallen, ideaal. Ik zei toch dat we getrakteerd werden op mooie luchten? Dit was toch wel écht een fantastisch uitzicht hoor.

foto14 2

Ik had een super chille stoel in het vliegtuig, dit zijn toch wel mijn favoriete plekken voor dagvluchten.

foto15 2

Oh HAAAIIII New York. Na een superchille vlucht checkte ik in bij mijn hotel: het Orchard Street Hotel nabij de wijk Nolita. En het sneeuwde! OMG, de eerste sneeuw van dit jaar.

foto16 2

Ik deel alle foodfoto’s later (ergens in januari) in een Foodie in NYC, maar na me even opgefrist te hebben lunchte ik wat bij Jack’s Wife Freda.

foto17 2

Het sneeuwde hard.

foto18 2

ECHT HARD.

foto19 2

Ik verbleef de afgelopen dagen in het Orchard Street Hotel en vind dat echt een aanrader. Leuke wijk, goed bereikbaar, prima kamers en prachtige uitzichten. Ik zal de NY CITY GUIDE bijwerken met al mijn nieuwe tips.

foto2 2

Winter wonderland. Check die laag sneeuw op het raamkozijn!

foto20 2

Maar ik ‘moest’ de deur toch echt weer uit, ik had namelijk een ticket geboekt voor Frozen – mijn allereerste Broadway show. En het was zo briljant, zo tof.

foto21 2

Alleen dat theater zag er al mooi uit, zo koninklijk!

foto22 2

En dit was dan het uitzicht vanuit mijn hotelkamer, práchtig toch. Een welkome traktatie na zeiknat te zijn gesneeuwd/regent op de weg naar huis. Hier wist ik nog niet dat ik uitzicht had op het Empire State Building, die was namelijk verstopt in de wolken – haha.

foto23 2

Vrijdag

Ik begon de vrijdag goed met het afstrepen van nog een bucketlist-item: eten bij Katz’s!

foto24 2

Oh HOI Empire State, wat een leuke verrassing!

foto26 2

Overal in New York en met name in de wijken Bowery en Nolita vind je streetart. Echt zo tof.

foto25 2

En dit vind ik ook zo leuk aan New York: op zoveel plekken staan oude kerken, een heel apart gezicht tussen al die wolkenkrabbers.

foto27 2

Ik winkelde voornamelijk op vrijdag en liep ook nog even over 5th Avenue. Blijft wel een mooie straat om te zien hoor, ik vind het er alleen véél te druk.

foto28 2

Ik blijf jullie wel even ‘vervelen’ met mijn uitzicht want het is iedere keer weer anders.

foto29 2

’s Avonds liep ik vanuit mijn hotel over de Williamsburgbridge naar Williamsburg voor een workshop bij…. MilkBar! MilkBar ken je wellicht van de Netflixserie Chef’s Table en je kunt hier dus workshops volgen. Ik boekte een plekje voor de Birthday Cake workshop.

foto30 2

En dat was echt héél cool. En gezellig, ik was namelijk niet de enige die hier alleen was.

foto31 1

Kijk.nou.toch. Da’s toch fantastisch? Het recept voor deze cake staat op de website van MilkBar.

foto34 1

Zaterdag

Mijn jetlag was zeer zeker aanwezig. Ik kakte overdag dan wel niet zo erg in, ’s ochtends was ik wel érg vroeg wakker. En dan zit er maar één ding op: genieten van de zonsopkomst. Dus ik ‘klom’ twee verdiepingen omhoog naar het dakterras van mijn hotel en wow… Beste beslissing ooit om niet gewoon in bed te blijven liggen.

foto32 1

Want kijk nou, dit is toch prachtig?

foto33 1

Met aan de andere kant het One World Trade Center.

foto35 1

En toen de zon écht helemaal opkwam en deze pal in mijn gezicht scheen toen ik op bed zat, was ik het gelukkigste meisje op aarde.

foto36

Na mijn ontbijt besloot ik richting de High Line te lopen door Greenwich en dat is zó’n ongelofelijk leuke wijk. Rustig, laagbouw, super groen… Echt mijn favoriete wijk in Manhattan.

foto37

En je wordt er constant getrakteerd op mooie uitzichten. En kijk, niemand op straat!

foto38

Na het eerste stukje High Line wipte ik naar binnen bij Chelsea Market waar ik stopte voor een plaspauze en waar ik cadeautjes voor Kerst kocht. Naast véél shoppings voor mezelf kocht ik minstens net zoveel cadeaus.

foto39

De uitzichten vanaf de High Line zijn ook spectaculair. Echt overheen lopen, bij voorkeur als het zonnig is.

foto40

Na een hele ochtend lopen ging ik even terug naar de hotelkamer om te relaxen en om mijn shoplog op te nemen. Sneak peek van wat komen gaat in de video! De video komt ergens deze week als extraatje online op mijn YouTube-kanaal, op jullie verzoek.

foto41

StreetArt vind je ook echt op de gekste plekken, zoals bovenop hoge gebouwen. En het toffe is, dit wordt dan ’s avonds verlicht met lampen waardoor het altijd zichtbaar is. Mooi hoor.

foto42

Tijd om wat orde aan te brengen in de chaos, ik verwijderde prijskaartjes van gekochte items en stopte ze allemaal in tasjes en zakken zodat het niet alle kanten op zou gaan in mijn koffer. Kun je je de foto van woensdag nog herinneren van een 3/4 lege koffer? Eh ja, ik ben wel goed geslaagd dus – haha. De handige Laundry, Lingerie & Shoes zakken kreeg ik trouwens bij Victoria’s Secret. Dat zijn de perks als je veel geld uitgeeft hier, je krijgt overal cadeaus.

foto43

In de middag liep ik nog even over 6th Avenue maar het was zó druk dat ik redelijk snel weer terugging. Wel lunchte/dinerde ik bij Lombardi’s, de pizzeria waar Tim en ik 6 jaar geleden ook hebben gegeten. Spoiler alert: het was nog nét zo lekker als toen.

foto45

Is ze weer hoor, met haar uitzichtje! Het Empire State Building was roze/paars gekleurd vanwege wereld prematurendag vrijdag. Ik bleef de hele avond lekker chillen op mijn hotelkamer. Biertje erbij, wat snacks… Had even geen zin om nog naar buiten te gaan en dat is direct het fijne aan alleen op reis zijn: niemand heeft daar last van!

foto46

Zondag

Poeh, pittige nacht! Rond half 2 werd er ineens op mijn deur geklopt, geen idéé wat het uiteindelijk was – ik ben ook niet open gaan doen, maar vond het nogal vreemd. Daardoor duurde het even voordat ik de slaap weer kon vatten en vervolgens was ik om 05.15u weer wakker. Grr. Maar goed, kon ik nog wel alles uit mijn laatste ochtend in New York halen, laten we het positief bekijken. Tot 07.00u ben ik in bed blijven liggen en heb ik het grootste deel van dit weekoverzicht vast in elkaar gezet. Daarna ben ik gaan douchen, omkleden en pakte ik de metro naar Dumbo – Brooklyn om over de Brooklyn Bridge terug te lopen. Het loont de moeite om, als je Manhattan van een andere kant wilt zien, Dumbo eens te bezoeken. Niet alleen heb je vanaf daar práchtig uitzicht over de skyline van Manhattan, ook is de wijk zelf onwijs leuk. Vol met eettentjes, leuke winkels en oude pakhuizen. En ik bedoel, kijk nou…

foto47

Langs de rand van de East River loopt het Brooklyn Bridge park dat fantastisch is om doorheen te lopen. Het is rustig, in ieder geval op zondagochtend!, mooi groen en overal kom je van dit soort doorkijkjes tegen. Ik krijg hier echt geen genoeg van.

foto48

Toen Viv en ik hier vorig jaar fietsten (tip!) was er op deze plek een soort bachelorparty of trouwerij bezig. Zo druk! Toen was het zo’n 25 graden, nu 8 haha.

foto49

Over de Brooklyn Bridge liep ik weer naar Manhattan. Houd er rekening mee dat je vanaf het park langs de rivier echt nog een stuk moet lopen voordat je de brug op kunt. Je kunt de brug echt pas op bij het begin en dat ligt een stuk verder landinwaarts. Er is geen trappetje dat je kunt nemen voor een shortcut ofzo. Maar echt, het is de moeite waard. En loop hem dus bij voorkeur over vanaf Brooklyn naar Manhattan i.p.v. andersom.

foto50

Vanaf de brug kun je ook Lady Liberty zien liggen. Niet per se heel charmant met alle industrie erachter maar hé, ze is er!

foto51

Wat ik dus zo leuk vind aan New York is dat het niet alleen maar wolkenkrabbers heeft. Je vindt er óók genoeg historische en statige gebouwen zoals hier aan het begin van Lafayette Str. als je rechtsafslaat wanneer je de Brooklyn Bridge af komt. Dit is het Supreme Court. Loop je naar het zuiden vanaf hier dan loop je het Financial District binnen, naar het noorden (uptown) loop je door China Town, Little Italy en uiteindelijk Broadway en/of 6th Avenue op.

foto52

Hoi hotel! Ik passeerde het hotel op weg naar mijn ontbijt, daar had ik inmiddels wel trek in na zo’n stuk lopen. Goede gelegenheid om even een foto te maken. Dikke vette aanrader dus.

foto53

Het laatste Amerikaanse ontbijtje in een typische diner. Ging er goed in!

In de middag vertrok ik naar JFK en ’s avonds vloog ik weer naar Amsterdam.

En nu, nu ben ik weer thuis… zwart gat wel want ik had prima nog een poosje in New York willen blijven, ware het niet dat ik heel veel zin had om weer naar mijn twee mannen te gaan want die heb ik dan wel weer een beetje gemist. Het was een fantástische trip en ik heb geen seconde spijt gehad van het alleen naar mijn lievelingsstad gaan, ik kan het iedereen aanraden maar ik zal er binnenkort nog uitgebreid over schrijven.

Voor nu gaan we weer over tot de orde van de dag. Vandaag heb ik nog een dagje vrij en morgen en dinsdag is Vic gezellig thuis. Tussen alle bedrijven door moet ik mijn mailbox legen en bedenken wat we vrijdag allemaal op tafel gaan zetten tijdens ons Friendsgiving diner! Donderdag ga ik op pad voor Gelderse Streken en bezoek ik Hattem, zaterdag hebben we een etentje buiten de deur en verder zien we het wel.

Fijne week! x

Join the Conversation

1. Kelly says:

Oh wat heerlijk om te zien zeg! Ik ben in juni 5 dagen ‘alleen’ (ik sliep bij vrienden die er wonen) naar NYC geweest en ik herken je gevoel helemaal. Echt enorm genieten om er alleen rond te sjokken, maar na vijf dagen miste ik de kids ook wel erg dus naar huis gaan is dan ook geen straf.

2. Vivian says:

Erg leuk om te lezen. Al zou ik zelf toch niet snel alleen gaan (heb ook een man en zoontje van twee), terwijl het zeker op mn lijstje staat! Tof dat jij dit gewoon wel alleen doet.

3. Carolien says:

Oh super mooi om te zien zeg. Ik was afgelopen jaar in mei in NYC en toen waren de weersomstandigheden wel even anders.

1. Sabine Author says:

Bizar hoe dat kan verschillen he! Ik heb inmiddels ook alle weersomstandigheden wel meegemaakt in de stad.

4. Shirley says:

Zoals ik al tegen je zei: het is mijn droom om alleen naar New York te gaan dus dankjewel voor dit! Heb ook het hotel even opgeschreven want ziet er perfect uit voor mij alleen. Wat een leuk verslag en ik wacht met smart op je vlog!