OMF’s Eetoverzicht week 25 + Foodie op de camping!

Zo, daar zijn we weer! Na een zonnig weekje in Frankrijk ben ik weer terug in Nederland waar het, heel verrassend, pleuris weer is. Perfecte timing ook want Tim en ik geven vanavond ons Anniversary + Birthday feestje (we zijn morgen 10 jaar samen en allebei net jarig geweest) en de voorspellingen zijn niet al te best. Partytent op dus, barbecue eronder en sta-tafels binnenzetten. Het komt vast goed. In ieder geval, zoals altijd is het ook deze week weer tijd voor OMF’s Eetoverzicht maar deze keer heb ik een uitgebreide versie voor jullie. Ik wilde na mijn korte vakantie een Foodie in… artikel maken maar met vrijwel alleen campingmaaltjes zou dat een beetje raar zijn. Of je krijgt een Foodie op de camping maar dan had ik weer veel dubbele content met vandaag. Niet handig en dus heb ik besloten beide artikelen samen te pakken. Dit OMF’s Eetoverzicht is dus een wirwar van lunches, borrels en makkelijke diners. We verbleven in een Waikiki sta-carvan van Vacansoleil dus we hadden gewoon een gasfornuis om op te koken. En dat was best heel handig! Bovendien was het ook best lekker om de hele week niet na te hoeven denken over OMF wat betreft het koken. Geen foodprops, geen foodstyling, geen spiegelreflexcamera… heerlijk!

Zondag

zondag_lunch

Lunchtime in het Franse zonnetje! We hadden best mazzel met het weer afgelopen week. Ik denk dat we 2 dagen bewolking en wat druppels hebben gehad maar de rest van de dagen deed de zon echt wel zijn best. Zeker op zondag, hoe toepasselijk. We hadden nog wat ingrediënten over van het avondeten van zaterdag en we hadden net boodschappen gedaan dus ik toverde snel wat salades op tafel. Tonijnsalade met maïs en caprese salade met buffelmozzarella (jum!). We aten er wat chips bij voor de crunch.

zondag_diner

’s Avonds was het de beurt aan mijn schoonmoeder om te koken. Zij kookte spaghetti met tonijnsaus en erbij hadden we een kruidenstokbroodje en wat salade. Onze combi-magnetron bleek een normale magnetron te zijn dus we hadden wat uitdagingen met het bakken van het stokbrood, maar uiteindelijk bleek je dit makkelijk te kunnen doen in de koekenpan. Improviseren op de camping!

Maandag

maandag_lunch

Mijn schoonmoeder is iemand die haar halve voorraadkast meeneemt op vakantie en dus hadden we voor de lunch van maandag wat noedels. Tim maakte ze klaar dus uiteraard maakte hij er iets speciaals van door er Fuet doorheen te snijden en wat chips eroverheen te verkruimelen. Chips wordt trouwens altijd enorm vaak gegeten bij ons op de camping omdat we dol zijn op borrelen.

eclair

Onmisbaar wanneer je in Frankrijk bent: Eclairs eten! Ik kocht ze gewoon in de supermarkt en vond ze heerlijk. Jam, ik ben zó dol op éclairs.

maandag_diner

Onze beurt om te koken ’s avonds. Tim kwam eendenborstfilet en kip tegen in de supermarkt en aangezien één ding niet genoeg was voor ons vieren, aten we het gewoon allebei. Lekker decadent, haha. Ik bakte er aardappeltjes met spekjes bij en mijn schoonzusje flanste snel een salade met geitenkaas in elkaar. Helaas moesten we maandag binnen eten, het regende ’s avonds. Bleh.

Dinsdag

borrel

Ik zei toch dat we dol zijn op borrelen? Vaak liggen we overdag bij het zwembad of aan het strand en rond een uur of vier/vijf gaan we borrelen. Biertje/wijntje en wat lekkers. In dit geval kaasjes (uiteraard, want waarvoor ben je anders in Frankrijk) met chips (zijn ze weer!), toastjes en Fuet. Na zo’n vakantie wordt de broekriem altijd weer strak aangetrokken dus beter genieten we er even van.

mcdonalds

Tim en mijn schoonzusje hadden zin in McDonald’s. Ik nam een Big Mac menu voor het avondeten. Wederom binnen eten trouwens, bummer.

Woensdag

bbq

Gelukkig was het weer woensdag een stuk beter en was het bovendien ook heel warm (zo’n 31°C). We hadden een barbecue gehuurd op de camping en die staken we woensdagavond aan. Lekker gekruide kip op de barbecue en verder op tafel uiteraard stokbrood en salades. Barbecuen op de camping blijft toch mijn favoriete bezigheid.

Donderdag

mosselen

Omdat het donderdagochtend wat bewolkt was trokken Tim en ik erop uit. We reden van Les Sables d’Olonne naar Saint Gilles Croix de Vie waar we in het zonnetje heerlijk lunchten met een flinke pan mosselen. De mosselen waren zó ZO lekker daar! Ik nam mosseltjes met spekjes, room en ui. Jum. Ik krijg er alweer trek van als ik die foto zie.

ijs

Terwijl we naar het restaurant liepen om te lunchen kwamen we een ijsboer tegen met super lekker ijs. Na de lunch liepen we daar dus nog even heen. Ik nam de smaken M&M’s, Kindersurprise ei en Bounty. ZO GOED!

cheeseburger

Mijn schoonzusje was ’s avonds aan de beurt om voor het eten te zorgen en die koos er heel wijs voor om bij het campingrestaurant van La Dune des Sables te eten. Ik koos daar voor de cheeseburger (lol, weer een burger met friet) en die was prima te doen.

Vrijdag

vrijdag_diner1

De laatste dag in Frankrijk alweer, boo. Die sluiten we natuurlijk wel in stijl af en zoals we altijd doen op de laatste dag van de vakantie, gingen we uit eten. We aten bij restaurant Le Bac a Sable op het strand van Les Sables d’Olonne. Dikke vette aanrader, het eten was er echt onwijs lekker en het terras heel leuk om op te zitten. Ik koos voor de Steak Tartare die uiteraard perfect geserveerd werd met een eidooier. Je diende hem wel zelf op smaak te brengen trouwens, maar dat vond ik wel leuk.

vrijdag_diner2

Aangezien ik Frankrijk niet wilde verlaten zonder mijn favoriete Franse dessert te hebben gegeten, bestelde ik na het hoofdgerecht nog Crème Brûlée met frambozen. Toegegeven: de suikerlaag was niet perfect gebrand maar de smaak was erg goed.

Zaterdag

zaterdag_diner

Na een autorit van 9,5 uur kun je je voorstellen dat we geen zin meer hadden om te koken gisteravond. Kon ook niet trouwens, de koelkast was leeg. En daarom bestelden we Surinaams en Indonesisch eten bij Hellen’s Indonesisch-Surinaams. Volgens mij is het ‘gewoon’ een bedrijfje van een thuiskok die haar eten aanbiedt via Thiusbezorgd want Hellen kwam het eten zelf brengen en alles was afgedekt met aluminiumfolie haha! Het was wel lekker overigens. We hadden Surinaamse Bami en Nasi, Gado Gado, Daging Smoor en Ayam Ketjap. Heerlijk!

Aankomende week gaat alles weer verder alsof er nooit een vakantie is geweest. Ik heb wel wat privé-afspraken ingepland omdat ik daar anders echt niet aan toe kom, maar verder is het vooral weer lekker aan het werk voor OMF en natuurlijk voor het boek, mocht je dat nieuws gemist hebben. Daarnaast gaat er aankomende vrijdag een challenge van start die een maand lang gaat duren, maar daar lees je vrijdagmiddag meer over.

Fijne zondag!

Join the Conversation

1. Margot says:

Wat een hoop lekkers! En veel plezier met jullie feest!

2. Carlijn says:

Lekker hoor. Ik was heel benieuwd naar wat je van deze regio vindt. Ik zit zelf namelijk voor de zomervakantie te kijken aldaar. Valt er wat te beleven, leuke stadjes waar je lekker slenteren en eten kunt?

1. Sabine Author says:

Ik vond het leuk, maar ik denk wel dat er leukere regio’s in Frankrijk zijn. Ik vind Agde in het zuiden van Frankrijk bijvoorbeeld leuker. De dorpjes in de Vendée rondom Les Sables d’Olonne zijn allemaal relatief klein en er is niet héél veel te doen. Leuk voor een paar dagen of als je écht wilt ontspannen aan het strand, maar als je iemand bent die er graag op uit trekt mwah. Als je een natuurliefhebber bent en graag wandelt of fietst is het er wel fantastisch.

3. Daniëlle says:

Oeh die steak tartare lijkt mij heerlijk! Ziet er goed uit!

4. MARIJKE says:

Ziet er allemaal heerlijk uit! Ik ben momenteel een week in Frankrijk en morgen komt er bij mij ook een camping weekmenu online haha. Leuk om die van jou te zien! Wij zaten ook in een luxe stacaravan. Heerlijk zoveel luxe op de camping :)

1. Sabine Author says:

Hah, wat leuk. Veel plezier nog!

5. Heb je het droog gehouden gisterenavond op je feestje? Bij ons klaarde het heerlijk op gisteren. Hopelijk bij jou ook.

Je maakt me nu wel nieuwsgierig naar de challenge :)

6. Marije says:

Wat een heerlijk weekje zo! Ondanks dat jullie af en toe binnen moesten eten: jullie waren wel lekker in Frankrijk, haha. Ik krijg water in mijn mond bij het zien van de steak tartare! Eén van de dingen die ik wil eten zodra ik mijn kind op de wereld heb gebracht, haha :-)

7. Jaimyskitchen says:

Ohh, die foto met de steak tartare ziet er onwijs mooi uit. |Ik heb dat gewoon nog nooit gegeten, omdat het idee van rauw vlees. Nee ik krijg dat niet voor elkaar haha! Maag hij ziet er heel goed uit!