Iedere week als ik een start maak met het maken van Sab’s Eetoverzicht realiseer ik me hoe snel de tijd gaat. Met een baby in huis wordt nog een keer extra sterk duidelijk gemaakt. De tijd vliegt letterlijk voorbij. Waar ik voorheen nog wel eens kon balen omdat ik het gevoel had dat weekenden sneller gingen dan doordeweekse dagen, is dat nu totaal niet meer het geval. Gisteren heb je in mijn persoonlijke update kunnen lezen dat ik de komende tijd graag wat meer plantaardig wil proberen te eten om te kijken of dit een (positief) effect heeft op mijn darmkrampen. Mijn eetoverzichten gaan er de komende tijd wellicht dus wat anders uitzien, maar voor nu is het een relatief normale week geweest. Ik kookte de halve week zelf, een stuk fatsoenlijker dan afgelopen week!, maar at ook twee keer buiten de deur en één keer lieten we ons eten bezorgen. Ik hou wel van weken die op deze manier in balans zijn.

Zondag

Na het weinig fatsoenlijk koken van de week ervoor vond ik het zondag wel even genoeg. Ik dook ’s avonds dus de keuken in om nasi goreng te maken en daarbij aten we ketjapkip uit de oven. Lekker makkelijk voor de zondag maar wel smaakvol!

Maandag

Vorige week ontving ik als foodpost een zakje Opperdoezers. Deze aardappeltjes zijn nu in het seizoen en zo vers aan huis geleverd kon ik ze natuurlijk niet al te lang laten liggen. Maandag gebruikte ik ze direct en maakte ik de aardappeltjes klaar in de oven. Erbij aten we scholfilet, hiermee ligt mijn vriezerlade nog vol, en een simpele salade.

Dinsdag

Afgelopen dinsdag waren Tim en ik 11 jaar samen. We twijfelden om ’s avonds uit eten te gaan maar uiteindelijk hadden we daar niet zoveel zin meer in. Wel bestelden we wat te eten en deze keer gingen we voor Grieks, dit hadden we nog niet eerder laten bezorgen en we eten het eigenlijk nooit! Ik koos voor een mixje van gegrilde ossenhaas, varkenshaas en kip en daarbij kregen we tomatenrijst, aardappeltjes en brood met tzatziki. Ook bestelden we als voorgerecht nog feta en spinazie in bladerdeeg. Erg lekker allemaal!

Woensdag

In het weekmenu van Francesca kwam ik een recept tegen voor biefstuk caprese uit de oven. Zag er zó lekker uit dat ik dit deze week maar zelf op de planning zette. Tot grote vreugde van Tim ook want die vond het echt gruwelijk lekker. Bij de biefstuk met mozzarella, tomaatjes en pesto aten we een simpele salade met regato en tomaatjes.

Donderdag

Donderdag was voor Viv en mij tijd voor een fooddag. We deden dit laatst natuurlijk al in Rotterdam, afgelopen dag was het de beurt aan Amsterdam. Er werd weer véél gegeten en ’s avonds hadden we dan ook niet zoveel trek meer. We sloten onze foodtour af bij het Hardrock Café waar we ervoor kozen om samen een voorgerecht te delen. We gingen voor nacho’s en eh ja, het bord was uiteindelijk net zo groot als onze tafel. Die porties daar, niet normaal! Op en top Amerikaans. Hoewel de nacho’s lekker waren ging de schaal niet helemaal leeg. Sorry jongens, ook onze magen hebben een grens.

Vrijdag

Op vrijdag aten Tim en ik apart van elkaar. Hij ging direct uit het werk naar CrossFit en ik ging erheen zodra hij thuis was. De struggles als je een baby thuis hebt ;) Ik moest dus iets hebben dat snel te maken was en voor Tim makkelijk op te warmen was. Uiteindelijk werd het pasta met spinazie, zalm en mascarpone. Altijd goed.

Zaterdag

Dateweekend met mijn hubby! Zonder baby want die bleef bij oma logeren. We zijn het weekend in Den Haag en gistermiddag hadden we een ‘feestje’ bij vrienden van ons. We hadden naderhand niet heel veel trek meer en besloten bij Vapiano even gauw iets te eten. Tim nam een pizza met Vitello Tonnato, ik koos voor een salade met ossenhaas en gamba’s. Bij de saladebar was het namelijk niet zo druk, haha. Was lekker!

Dat was ‘em weer! De komende tijd dus iets meer plantaardige maaltijden, ik ben heel benieuwd hoe me dat gaat bevallen! Ik heb wat recepten opgeslagen waar ik aankomende week mee aan de slag ga dus jullie gaan het merken in Sab’s Eetoverzicht volgende week. Qua activiteiten wordt het geen spannende week dus in principe kan ik vooral veel zelf koken. Eens kijken wat daar van terecht komt. Ik begin langzaamaan de zin om zelf te koken weer terug te krijgen. Note to self: houd dat vast!

Fijne zondag! x

Over de auteur

30 jaar, oprichter van OhMyFoodness, staat fulltime in de keuken en reist anders de wereld over. Houdt van fotograferen, filmen. Gaat naar bed en staat op met (de gedachte aan) eten. Woont samen met vriend Tim, zoontjes Vic (maart 2017) en Cody (november 2019), hond Senna en katten Dino en Charlie in Apeldoorn. Auteur van het Guilty Pleasures Kookboek (2015), Reishonger (2017) en Cheesecake (2018). Sinds juni 2019 vind je de OMF Cheesecake Bakmixen in de schappen van verschillende supermarkten. Voor 2021 is de allereerste editie van de Ohmyfoodness Agenda nú te reserveren via de OMF Shop.

Gerelateerde berichten

3 reacties

  1. Lara

    Ik hoop voor je dat de plantaardige maaltijden beter gaan vallen!
    Als je peulvruchten gebruikt… spoel ze dan wel altijd eerst af vanwege het fytinezuur, dat kan last van geven!

    Wat ook nog kan helpen is om bijvoorbeeld vlees en of vet los te combineren van de koolhydraten.
    Dus bijvoorbeeld een ceasarsalade met kip maar zonder croutons of een pastasalade maar dan juist weer zonder kip/vis etc.

    Is op deze manier een stuk makkelijker te verteren:)

    Geef het de tijd om uit te zoeken wat voor jou werkt, ik merkte pas na 2 weken verbetering…. het kan eerst nog iets erger worden.

    Succes!

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.