Sab’s Eetoverzicht week 40/2017

Hallo daar vanuit IJsland! Het is nu zaterdagmiddag 13.00 uur IJslandse tijd dat ik een begin maak aan Sab’s Eetoverzicht en het grappige is: als ik hem vanavond af maak zitten we in New York. Waaaah! Woensdagavond zijn Viv en ik in IJsland aangekomen en vandaag (zaterdag) vliegen we door naar New York waar we nog tot en met woensdag zijn. Een waanzinnige reis waar jullie al het een en ander van hebben kunnen volgen op Instagram. Maar goed, nu is het tijd voor Sab’s Eetoverzicht en die is gewoon een beetje maf. Van wraps in de trein tot sushi om iets te vieren en Mexicaans in Reykjavik. Klaar voor? Komtie!

snackdiner

Zondag

Naar het avondeten van zondag keken we al de hele week uit: SNACKDINER! Vorige week donderdag was ik bij een evenement van Albert Hein (AH on Tour) waar we onwijs lekkere dingen mee naar huis kregen. Kaasjes, een heerlijke cheddar en morbier!, verse worst uit de regio, kaasfondue… schandalig lekker allemaal. Een heerlijke zondagavond!

sushi

Maandag

Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling om maandag sushi te bestellen maar ’s middags werden we ineens gebeld door de makelaar: ons bod dat we op een huis hebben gedaan was geaccepteerd! WOOOOOH! We hebben dus een huis gekocht! Ok, bijna dan – de rest zijn formaliteiten. We waren een beetje flabbergasted omdat we het absoluut niet hadden verwacht maar vonden toch dat we het moesten vieren. Op Instagram vroeg ik wat jullie zouden bestellen als jullie iets te vieren hadden en er werd massaal gereageerd met sushi. Sushi it is dan. Samen met een glas rosé champagne en een stuk cheesecake na. TOP avond wederom.

butter chicken

Dinsdag

Dinsdag had Tim een lange werkdag en at ik alleen. Er stond nog een restje butter chicken van het Indiase restaurant in de koelkast en dat besloot ik op te warmen. Lekker makkelijk. Voor de vorm augurken en atjar erbij, vooral ook omdat ik dit heel lekker vind.

treinwrap

Woensdag

Zodra Tim woensdag uit werk thuis kwam sprong ik in de trein richting Schiphol. Viv had avondeten meegenomen wat we in de trein konden eten: wraps met gerookte zalm en wasabimayonaise. Jum! Ook nog quiche trouwens, maar dat ging er niet meer bij in.

burgerjoint

Donderdag

HALLO IJSLAND! IJsland heeft niet per se heel veel restaurants waar je lokaal kunt eten (ze zijn er wel hoor, dat zie je later in Foodies in IJsland) maar Reykjavik heeft wel een leuk centrum met héél veel restaurants. We hebben meer gegeten donderdagavond maar dat laat ik je later zien, voor nu deze kipburger van Burgerjoint, een mini burgerrestaurantje achter een bar. De ‘burger’ was gewoon een gegrilde kipfilet maar wel erg lekker.

el santo

Vrijdag

Omdat we vrijdag de hele dag aan het roadtrippen waren en zelf gesmeerde broodjes mee hadden (lekker burgerlijk), besloten we ’s avonds een mini foodtour te doen en wat verschillende dingen te eten. We sloten af bij Mexicaans restaurant El Santo die net deze dag hun nieuwe menukaart introduceerden. We deelden een met rundergehakt gevulde aardappel, niet zo’n succes helaas, en quesadilla’s met kip, wél een succes.

heartland brewery

Zaterdag

Gisteren was een lánge dag. Tussen IJsland en Nederland zit al twee uur verschil, New York doet daar nog eens vier uur bovenop. Dus na een vlucht van 6 uur gingen we ook nog eens vier uur terug in de tijd. Kortom: we waren ongeveer wakker van 07.00 – 02.30u. Toen we eenmaal in ons appartementje in New York zaten hadden we MEGA trek en waren we beide hangry. Op de weg hier naartoe zagen we dat er een Heartland Brewery om de hoek zat. Tim en ik zijn hier twee jaar geleden geweest en hadden er een top ervaring, gisteravond was dat niet minder. We bestelden een clubsandwich met kip en een NY Strip steak sandwich (op een briochebroodje). Beide sneden we doormidden en deelden we. Heerlijk was het! De friet was ook goed.

En nu zijn we dus in New York. Aankomende week wordt wederom een bijzondere eetweek. Donderdagochtend komen we terug uit New York en ik moet direct door naar een afspraak waarvan ik pas tegen de avond echt thuis ben. Dat wordt een laaaange dag. Vrijdag draai ik wasjes en pak ik wéér onze spullen in maar dan voor een vakantie met het gezinnetje. Zaterdag vliegen Tim, Vic en ik namelijk naar Corfu! Heel benieuwd wat de aankomende eetweek ons dus allemaal gaat brengen.

Fijne zondag! x

Join the Conversation

1. Daniëlle says:

Geniet van jullie dagen in New York. Ben benieuwd naar de “Foodies in… “ verslagen.

2. Marion says:

Wat een leuke en lekkere (eet)week.
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!