Als je mij volgt op Instagram zal het je vast niet ontgaan zijn, de bezem is weer door de voorraadkast gehaald en alle ongezonde dingen zijn het huis uitgemieterd. Nu het koken voor mijn boek erop zit stort ik me vol op het gezond eten en veel sporten. Ik was er ook wel weer aan toe. In mijn boek zeg ik doodleuk dat je ‘em op doordeweekse dagen vooral achterin de boekenkast moet verstoppen, maar als je zelf verantwoordelijk bent voor het koken van 92 recepten lukt dat natuurlijk niet. Anyways, ik heb nog twee maanden om me klaar te stomen voor Bali en tegen die tijd wil ik toch echt wel iets strakker in mijn vel zitten dan nu en een (groot) aantal kilo’s kwijt zijn. Samen met mijn CrossFit coach ga ik aan de slag met het samenstellen van een eetschema dat past bij mijn werk (foodbloggen) maar dat er wel voor zorgt dat ik de nodige kilo’s kan afvallen. Aankomende week staat de eerste afspraak gepland, ik ben benieuwd! Sinds afgelopen dinsdag ben ik zelf al begonnen met Paleo eten, dus deze Wat stond er op tafel is voor de verandering weer eens overwegend gezond. Ik word er blij van! Een extra lange editie deze week, ik laat ook een deel van mijn lunches zien.

Zondag

Steaks and More

Op onze laatste hele dag in Centerparcs vorige week gingen we lekker uit eten. Via Google vonden we een aantal restaurants in de buurt en uiteindelijk besloten we naar Venray te rijden en te eten bij Steaks and More. Beste keuze ever, wat hebben we ontzettend lekker gegeten daar! Ik koos voor de Rib-Eye (200 gram) met Chimichurri al was die keus nog best lastig, er stonden zóveel lekkere dingen op het menu die ook nog eens goed betaalbaar waren. Echt een aanrader, mocht je onverhoopt een keer in de buurt zijn van Venray.

Maandag

Pizza

De vakantie sluiten we zoals altijd af met fastfood. We hadden geen zin om te koken, geen zin om boodschappen te doen en dus bestelden we pizza. De laatste voorlopig!

Dinsdag

Kip-Komkommerrolletjes

Voor een advertorial moest ik nog een recept bedenken en ik maakte Kip-Komkommerrolletjes. Ik probeer zulke dingen altijd zo te timen dat ik het vervolgens zelf op kan eten als lunch. Lekker makkelijk en ook handig om mee te nemen. Recept komt snel.

Taco Salade

Vanaf dinsdag was het uit met de pret. Ik deed ’s ochtends boodschappen en laadde mijn winkelwagen vooral vol met heel veel groenten en fruit. In verband met de clubkampioenschappen CrossFit vandaag, waar Tim aan mee doet, aten we vanaf dinsdag vooral Paleo georiënteerd. Mocht je trouwens niet weten wat het is, check dit artikel dat ik er al eens eerder over schreef. Dinsdag aten we de Taco Salade waar je gister het recept van al hebt kunnen zien.

Woensdag

Zoete aardappelsalade

Aan het artikel van vanochtend heb je al kunnen zien dat ik dol ben op zoete aardappelsalade en aangezien ik nog een restje sla in de koelkast had liggen en een kleine zoete aardappel besloot ik er maar een lunchsalade van te maken. Een vrij eenvoudige deze keer en in plaats van spekjes of hamblokjes sneed ik wat kipfilet (broodbeleg) in plakjes en bakte ik het restje champignons uit de koelkast er ook nog bij op. Ideale restjes salade.

Bloemkool-Preisoep

Vanuit de CrossFit box kregen we de tip om een keer bloemkool-preisoep te maken en dat deed ik woensdag. Ik had geen flauw idee wat erbij te maken toen Tim ineens uit de bocht kwam ‘kun je niet een soort van bruschetta’s maken, met zoete aardappels ofzo?’. Ehh, wat? Ok! Nu skippen we het brood voorlopig en kon ik dat dus niet gebruiken en daarom besloot ik het brood te vervangen door zoete aardappel en de toppings wel ‘origineel’ te laten. Resultaat was best goed, geniaal idee van mijn meneer. Beide recepten komen snel op OMF.

Donderdag

Salade met Panga

Salades bevallen me wel als lunch en dus maakte ik er donderdag weer een. De sla moest nu écht op dus ik gebruikte het laatste restje en sneed er een avocado en wat cherrytomaatjes bij. In de vriezer had ik nog Panga liggen van Queens dus daar bakte ik een beetje van op. Verse kruiden eroverheen en klaar! Een van de vele voordelen van het thuiswerken is dat, aandacht kunnen besteden aan je lunch.

Kip Hawaï met salade

De slowcooker had donderdag verder de hele dag haar best gedaan en ’s avonds aten we Kip Hawaï van een hele kip uit de Crock Pot. Het recept hiervan ga ik nog met jullie delen. Ik vind het belachelijk lastig om smaakvolle bijgerechten te maken met Paleo, we willen namelijk niet iedere dag zoete aardappel eten en Tim is niet zo dol op bloemkoolrijst/-couscous. Uiteindelijk maakte ik dus maar een simpele salade van tomaat, komkommer, sjalot en honing-mosterddressing.

Vrijdag

Zalm-Havermoutburgertjes

Vrijdag stond het op de planning om de maandagvideo op te nemen en ook dit timede ik weer zo dat ik het als lunch kon eten. Ik maakte Zalm-Havermoutburgertjes waar het recept morgen dus van online komt. Omdat er nog een avocado in de koelkast lag die snel op moest maakte ik er verse guacamole bij. Perfecte combi en een lunch om tot het eind van de middag van vol te zitten.

Aziatische Groentewok

Op vrijdagavond CrossFitten we altijd en eten we zo makkelijk mogelijk. Ik kocht overdag wat verse groenten en toverde na het sporten een eenvoudige Aziatische groentewok met stukjes kip op tafel. Viel erg in de smaak en ondanks dat er geen koolhydraten aan toe zijn gevoegd in de vorm van rijst of noedels, vulde het enorm. Ik deel het recept nog met jullie.

Zaterdag

Portobello burger

Burgertime! De zaterdag cheatdag komt er wel weer in binnenkort maar in verband met Tim zijn CrossFit wedstrijd van vandaag aten we gisteren gewoon netjes. Ik maakte Portobello burgers, zo lekker!

Op het moment dat dit online komt zijn de Clubkampioenschappen CrossFit bezig en lig ik de hele dag rollend en klimmend in de box om foto’s te maken van iedereen. We sluiten de dag af met een barbecue en als het goed is wordt hier overwegend gezond eten geserveerd. Dat hoop ik althans.

En jongens! Wordt het aankomende week nu eindelijk zomer? De barbecue gaat in het weekend sowieso een keer aan wat ik heb tal van barbecuerecepten die ik graag uit wil werken voor OMF. Donderdag staat er sinds lange tijd weer eens een sushidate op de planning met Nanda, die we overigens gaan afsluiten met Magic Mike XXL, oh yes! Voor de rest staat er nog niet echt een eetplanning, veel salades met het warme weer denk ik!

Fijne zondag!

Over de auteur

29 jaar, oprichter van OhMyFoodness, staat fulltime in de keuken en reist anders de wereld over. Houdt van fotograferen, filmen. Gaat naar bed en staat op met (de gedachte aan) eten. Woont samen met vriend Tim, zoontjes Vic (maart 2017) en Cody (november 2019), hond Senna en katten Dino en Charlie in Apeldoorn. Auteur van het Guilty Pleasures Kookboek (2015), Reishonger (2017) en Cheesecake (2018). Sinds juni 2019 liggen ook de Ohmyfoodness Cheesecake bakmixen in de schappen van Jumbo en Albert Heijn.

Gerelateerde berichten

5 reacties

  1. Lotte

    Ik vind dit soort overzichten altijd zo leuk:) Ik vind die komkommerrolletjes er zo leuk uitzien! En de zalmburgertjes ook. Ik kan me goed voorstellen dat je na het koken van alle recepten ook wel een soort van toe bent aan gezond eten! Ik weet dat paleo helemaal je ding is, voor mij helaas iets minder. Het draait voornamelijk om vlees en ik als vega kan daar niet zoveel mee helaas. Voor mijn vriend daarentegen perfect haha. Veel succes met sporten en goed eten, you can do it!

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.