Ik voel me altijd zo’n oud wijf als ik zeg dat de tijd zo snel voorbij gaat. Maar het is echt zo! Ik besefte me eigenlijk vanochtend pas dat het alweer vrijdag was. Serieus, ik had het idee dat we pas op dinsdag zaten. Toch een beetje gek. In ieder geval, het is vrijdagmiddag en dus tijd voor alweer de derde OMF Fit Challenge update. Hilarische mix met de pizza’s van vanochtend, vind je niet? Ik moet zeggen dat ik wel even heb getwijfeld over hetgeen ik aan bod zou laten komen vandaag. Feit is eigenlijk dat ik in zo’n flow zit dat die hele Fit Challenge een normale gang van zaken wordt. Ik ben er eigenlijk helemaal niet meer zo mee bezig, het gaat een beetje vanzelf. Een hartstikke goed teken natuurlijk, maar dit maakt de updates wellicht wat saai. Gelukkig mag ik volgende week weer meetresultaten met jullie delen en komt daarmee de OMF Fit Challenge op OMF ook alweer ten einde. Nogmaals: bi-zar hoe snel de tijd voorbij gaat. Maar goed, voordat we de Fit Challenge gaan afsluiten, eerst nog even een terugblik op afgelopen week. Want: hoe ging het?

Warm weer

Dat warme weer van de afgelopen dagen is echt perfect voor een Fit Challenge. Zware gerechten worden vrijwel direct aan de kant geschoven en ik drink de héle dag water. Ik heb tegenwoordig geen moeite meer om aan de 2L water per dag te komen, maar met die warme dagen drink ik echt de hele dag door. Niet handig als je onderweg bent (want: vaak plassen) maar wel goed natuurlijk. Salades stonden daarnaast afgelopen week geregeld op tafel evenals makkelijke, snelle maar gezonde recepten.

Ondanks het warme weer heb ik wel braaf vier keer getraind afgelopen week. Of nouja, bijna dan. Vanavond staat de vierde op de planning. Veel mensen vinden het al gauw te warm om de sporten met dit soort temperaturen, maar zelf vind ik het heerlijk. Goed zweten en daarna een koude douche nemen.

Geen moeite meer met niet snoepen

In de allereerste update schreef ik nog dat ik er moeite mee had om anderen te zien eten. Dat is inmiddels niet meer het geval. Tim cheat zo af en toe nog wel (logisch als er Peanutbuttercupfudge in de koelkast staat) maar ik heb er geen moeite meer mee om dat te zien. Nu ik zo goed bezig ben en de resultaten ook echt zichtbaar worden, vind ik het bij voorbaat al zonde om slecht te eten. Toch handig, zo’n mindset. Daarnaast voel ik me bij dit hele eetpatroon gewoon ook heel prettig. Vanwege mijn PDS reageren mijn darmen regelmatig vrij heftig op sommige voedingsmiddelen, ik heb sowieso een paar keer per week een opgeblazen buik, maar daar lijk ik de laatste weken ook veel minder last van te hebben.

Er zijn wel een paar dingen die ik ‘mis’. Ik kijk er bijvoorbeeld wel naar uit om straks weer eens een pastagerecht te maken. Dit hoeft dan helemaal niet slecht te zijn, maar een pastasalade is wel welkom. Ik vind pastasalades altijd heerlijk op warme dagen dus afgelopen week vond ik het wel jammer dat ik dit niet kon maken. Daarnaast zou een glas wijn of een flesje Radler ook wel héél erg lekker zijn. Echter heb ik mezelf opgelegd in ieder geval tot aan mijn vakantie (over vier weken) mijn Fit Challenge regels vast te houden, dus die wijn drink ik straks wel in Italië. Smaakt ‘ie waarschijnlijk ook een stuk lekkerder dan hier, haha.

Variëren met eten

Ook het variëren met eten gaat me nog steeds heel goed af. Met het avondeten dan. Mijn ontbijt bestaat nog steeds iedere dag uit een smoothie en voor de lunch flans ik vaak iets makkelijks in elkaar. Een couscous- of bulgursalade bijvoorbeeld, of ik bak even gauw een eitje met wat groenten. Het grote voordeel met het avondeten is dat ik voor OMF al flink vooruit heb gewerkt. Dit maakt de druk iets minder groot, ik kan er immers voor kiezen om ’s avonds iets súper simpels te eten. Het hoeft momenteel niet allemaal OMF-waardig te zijn en dat scheelt een hoop.

En tja, meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen… Het gaat gewoon heel goed. Een stuk makkelijker dan gedacht ook. Ik had écht wel verwacht dat ik suikercravings zou krijgen in de eerste weken of daar juist een beetje van moest afkicken, maar ik heb eigenlijk nog geen obstakels hoeven ‘overwinnen’. Dat het allemaal zo makkelijk verloopt maakt dit wel een wat saaie Fit Challenge update. Het was waarschijnlijk leuker geweest om te lezen over mijn struggles en cheatmomenten maar sorry guys, deze zijn er niet geweest.

Volgende week de laatste update met de (voorlopig) laatste meetresultaten! Zoals eerder gezegd: natuurlijk ga ik door, zeker tot aan mijn vakantie en daarna ook weer, maar zolang alles zo vlotjes verloopt als het tot nu toe doet, zal ik er niet meer wekelijks over updaten.

X

Over de auteur

29 jaar, oprichter van OhMyFoodness, staat fulltime in de keuken en reist anders de wereld over. Houdt van fotograferen, filmen. Gaat naar bed en staat op met (de gedachte aan) eten. Woont samen met vriend Tim, baby Vic (maart 2017), hond Senna en katten Dino en Charlie in Apeldoorn. Auteur van het Guilty Pleasures Kookboek (2015), Reishonger (2017) en Cheesecake (2018).

Gerelateerde berichten

3 reacties

  1. Josianne

    Wat fijn dat het zo makkelijk gaat! Ja, het is leuker om te lezen over struggles (vooral omdat ze vaak zo herkenbaar zijn), maar het is echt goed dat het zo lekker gaat! Keep up the great work :)

    Beantwoorden
  2. chantal

    Fijn dat het goed gaat! Maar pasta hoef je niet weg te laten omdat je denkt dat het slecht voor je is. Volkoren pasta is juist goed voor, als je maar ook veel groenten erbij eet.

    Beantwoorden
    • Sabine

      Het gaat ook niet om het gezonde/ongezonde aspect hoor. Pasta en brood eet ik deze maand niet omdat ik als regel heb dat de weg van land naar bord zo kort mogelijk moet zijn :)

      Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.