Tijdens de OMF Detoxmaand zijn Ei-banaanpannenkoekjes bij ons in huis favoriet. Tim maakt ze ’s avonds om ze de volgende dag mee te nemen als lunch naar zijn werk en ik eet ze graag als ontbijt. Ik besefte me dat ik jullie nog nooit heb laten zien hoe ik ze maak en daar mocht wel eens verandering in komen. Vandaar dat ik in deze eerste video van 2015 laat zien hoe je ei-banaanpannenkoekje kunt maken. Ze zijn lekker, gezond en super makkelijk om te maken.


Klik hier als je de video niet kunt zien.

Wat heb je nodig? (6 kleintjes)

  • 2 middelgrote eieren
  • 1 banaan
  • kaneel
  • kokosolie

1. Breek een rijpe banaan in stukken en doe deze in een schaaltje. Prak de banaan met behulp van een vork tot een papje.

2. Voeg de eieren toe en roer deze door de banaan.

3. Doe vervolgens een hoeveelheid kaneel naar smaak bij het ‘beslag’ en roer dit er vervolgens doorheen. Je kunt natuurlijk ook nog andere ingrediënten toevoegen als je dit lekker vindt.

4. Bak de pannenkoekjes aan weerszijden in een paar minuten bruin. Zelf gebruik ik hier kokosolie voor maar iedere andere olie werkt ook prima.

Ei-banaanpannenkoekjes

7 reacties

  1. Pim

    Ik maak deze al een tijdje (heb ze van een andere website) en ze zijn echt aan te raden. Nog een tip ter variatie: je kunt ook gewoon wat (rauwe) cacao door het mengsel doen om een soort chocoladepannenkoekjes te maken. Zelf doe ik meestal de helft ‘naturel’ en de helft choco.

    Beantwoorden
  2. Marjolein

    Ik maak ze meerdere keren per week, meestal met speculaaskruiden ipv kaneel en een paar eetlepels havermout erdoor….Beetje honing erover als ze klaar zijn en smullen maar!!

    Beantwoorden
  3. Sanne

    Ik heb ze net geprobeerd met 3 soeplepels havermout voor morgenochtend. Stiekem eentje geproefd en echt lekker! Maandagochtend zal net een beetje leuker zijn nu :)

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.