Alle credits voor het recept dat ik vandaag met je deel gaat uit naar Arnaud van Nauds Food. Hij stuurde me een foto van een havermoutontbijtje en dat zag er zo vrolijk uit, dat ik vrijwel direct wist dat ik dit receptje wilde doorplaatsen. Arnaud deelt vandaag Whey-havermout met gebakken banaan met jullie. Klinkt een beetje raar misschien en het is ook een iets ander recept dan er normaal op OMF staat. Misschien is dit meer een recept voor de sporters onder ons die wel eens proteïnepoeder of -shakes gebruiken. Arnaud maakt in zijn recept namelijk gebruik van Whey Protein met de smaak Strawberry. Niet alleen smaakt dit erg goed, het ziet er ook nog eens gezellig uit. Mocht je geen Whey Protein hebben dan kun je dit natuurlijk ook achterwege laten he. Wellicht kun je dan wat vers (rood)fruit door de warme havermoutpap roeren.

Wat heb je nodig? (1 persoon)

  • 100 milliliter magere melk (of amandelmelk)
  • 40 gram havermout
  • 30 gram Whey Protein
  • 1 banaan
  • kokosvet

1. Verwarm de melk in een steelpannetje maar breng het niet aan de kook.

2. Voeg de havermout toe aan de warme melk en roer dit door. Haal de pan van het vuur zodra het een dikker papje begint te worden.

3. Roer de Whey Protein door de warme havermoutpap. Gebruik dus Whey Protein met een smaakje als je de havermoutpap meer smaak wilt geven.

4. Smelt een klein klontje kokosvet in een koekenpan en snijd de banaan over de lengte doormidden.

5. Bak de banaan in het gesmolten kokosvet in een paar minuten om en om bruin. Dankzij de fruitsuiker karameliseert de banaan waardoor hij lekker zacht en mooi bruin wordt.

6. Leg de plakken gebakken banaan in het midden van de havermoutpap. Garneer het ontbijtje naar wens met een beetje geraspte kokos of rauw cacaopoeder.

Vergeet ook niet om een kijkje te nemen op de nog jonge foodblog van Arnaud, eindelijk weer eens een man tussen de foodbloggers!

Ben je benieuwd geworden naar Whey Protein? Via Body & Fitshop kun je dit proteïnepoeder bestellen. Ik bestel hier zelf ook altijd mijn eiwitshakes voor CrossFit!

Havermoutpap met banaan

3 reacties

  1. Somersault

    Oh grappig, ik zit op dit eigenste moment zowat een variant te eten :) Had beslag gemaakt van 30gr havermout, 1 ei, magere melk (tot vloeibaar genoeg) en 20gr whey vanille, met een mespuntje bakpoeder. Daar pannenkoekjes van gebakken en schijfjes banaan erover. De-lish! :)

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.