Sinds ik begin deze week mijn #cutthecrap ben gestart, oftewel: ik ben weer aan het Weight Watchen en gezonder aan het eten, ben ik op zoek gegaan naar gezonde snacks. Als liefhebber van chocolade, koekjes en cake is het niet eenvoudig om dit te laten staan. En daarom maakte ik begin deze week Gezondere Chocolaatjes. Helemaal gezond durf ik ze nog niet te noemen aangezien ik gebruik maakte van rietsuiker, maar dankzij het gebruik van kokosolie en rauwe cacaopoeder zijn deze chocolaatjes met stuk minder schuldgevoelens te eten. Vervang de rietsuiker voor bijvoorbeeld honing of Stevia voor een nog gezondere variant.


Klik hier als je de video niet kunt zien

Wat heb je nodig? (± 15 stuks)

  • 5 eetlepels kokosolie
  • 5 eetlepels rauwe cacaopoeder
  • 4 eetlepels zoetstof (Stevia, honing, palmsuiker)
  • snufje zeezout
  • opvulling naar wens, bijvoorbeeld extra kokos of goji-bessen

1. Smelt de kokosolie au bain-marie en voeg hier de cacaopoeder aan toe. Roer goed door tot het cacaopoeder is opgelost.

2. Voeg een snufje zoet en de zoetstof toe. Blijf roeren tot alles zo goed als opgelost is.

3. Doe decoratie/vulling naar wens in de bonbonvorm. Ik gebruikte geraspte kokos en goji-bessen.

4. Schenk de gesmolten chocolade in de bonbonvorm en zet deze minimaal twee uur in de koelkast tot de chocolade volledig is opgesteven.

Bewaar de chocolaatjes afgesloten in de koelkast.

Gezondere chocolaatjes

Over de auteur

29 jaar, oprichter van OhMyFoodness, staat fulltime in de keuken en reist anders de wereld over. Houdt van fotograferen, filmen. Gaat naar bed en staat op met (de gedachte aan) eten. Woont samen met vriend Tim, baby Vic (maart 2017), hond Senna en katten Dino en Charlie in Apeldoorn. Auteur van het Guilty Pleasures Kookboek (2015), Reishonger (2017) en Cheesecake (2018).

Gerelateerde berichten

8 reacties

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.