In mijn Favoriete Kookboeken filmpje kwam hij al even voorbij, het kookboek Easy van Bill Granger. Ik vertelde toen al dat ik stiekem een beetje verliefd ben op Bill of in ieder geval op zijn kookkunsten. Ik ben dol op het normale, toegankelijke eten dat hij klaarmaakt. Bij het zien van zijn programma’s denk ik dat iedereen wel iets heeft als Oh, maar dat kan ik ook! In Easy staan ruim 100 recepten die allemaal makkelijk te maken zijn, niet al teveel poespas bevatten en geschikt zijn voor elke dag van de week. Ik laat je graag iets meer van het boek en de recepten zien.

Dat Bill Granger geen onbekende is met het maken van kookboeken blijkt wel uit het feit dat Easy boek nummer tien is dat hij op zijn naam mag schrijven. En zoals de naam al zegt bevat dit boek recepten die makkelijk te maken zijn en die voor iedereen toegankelijk zijn. En de term easy loopt eigenlijk als een rode draad door het hele boek heen. We zien het al aan de indeling van het kookboek: alles is ingedeeld op hoofdingrediënt. Op deze manier kun je makkelijk alle recepten scannen en snel een gerecht zoeken bij het ingrediënt waar je zin in hebt. Enkele voorbeeldhoofdstukken zijn: Kip, Bonen en Appelen + Peren.

Waar het boek voornamelijk hoofdgerechten bevat heeft Bill ook voldoende ruimte overgelaten voor zoete zaligheden en desserts. Dus ook bakfanaten zullen prima hun ei kwijt kunnen met Easy. De gerechten zijn lekker gevarieerd. Risotto’s, quinoa, burgers en er wordt zelfs aandacht besteed aan saucijsjes, dat zien we niet zo vaak in kookboeken!

bill grangers easy

bill grangers easy

bill grangers easy

bill grangers easy

bill grangers easy

bill grangers easy

bill granger easy

bill granger easy

bill granger easy

bill granger easy

bill granger easy

Easy is echt een aanrader wanneer je op zoek bent naar een kookboek dat je er makkelijk bij pakt. Zowel voor in het weekend als voor op drukke dagen zijn er voldoende en goed uitvoerbare recepten te vinden in het kookboek. De Australische relaxte houding waarmee het boek is geschreven is een welkome afwisseling wanneer je normaliter wat serieuzere boeken hebt.

Easy wordt uitgegeven door Fontaine Uitgevers en is zowel online als offline verkrijgbaar voor € 27.95.

Over de auteur

29 jaar, oprichter van OhMyFoodness, staat fulltime in de keuken en reist anders de wereld over. Houdt van fotograferen, filmen. Gaat naar bed en staat op met (de gedachte aan) eten. Woont samen met vriend Tim, baby Vic (maart 2017), hond Senna en katten Dino en Charlie in Apeldoorn. Auteur van het Guilty Pleasures Kookboek (2015), Reishonger (2017) en Cheesecake (2018).