Bekend PR bureau So PR dat onder andere de pr verzorgd voor veel bekende fashionmerken breidt haar kunsten uit! Even geleden hebben ze namelijk een heuse chocoladelijn op de markt gebruikt, So Choco! Ze noemen het zelf het nieuwste must-eat chocolademerk en dat moest natuurlijk even uitgebreid getest worden.

Op dit moment bestaan er zes smaken van So Coco, die uitsluitend voorzien zijn van ‘echte’ ingrediënten. Op de achterzijde van elke plak is precies te zien welke ingrediënten er in de reep verwerkt zijn. De chocolade is zo samengesteld dat iedere reep minimaal 64% cacao bevat, maar de chocolade moet óók lekker zijn voor mensen die niet zo van de pure chocolade zijn. Op de stijlvolle repen prijken echte gedroogde aardbeiden, vijgen, viooltjes, appels, bosbessen en peren die samen met de donkere chocolade moeten zorgen voor een bijzondere smaaksensatie.

OhMyFoodness heeft de Peer en Dark Chocolat variant geproefd. Eens zien of deze chocolade écht zo bijzonder is.

De verpakking van de chocolade is in ieder geval het eerste pluspunt. Luxe-ogend zo in het platte zwarte doosje en daardoor ook erg leuk om cadeau te geven. Het doosje en de chocolade zelf zijn vierkant van vorm waardoor het iets afwijkt van de toch meest voorkomende rechthoekige vorm. Iedere So Choco smaak heeft een andere kleurtoon, bij de Peer smaak is dit dus groen.

In één doosje So Choco zit 85 gram chocolade en hier betaal je € 4,50 voor. Een gemiddelde prijs en goedkoop te noemen wanneer de chocolade ook erg lekker blijkt te zijn.

De chocoladereep zelf zit nog eens verpakt in plastic folie. Hygiënisch, vanzelfsprekend natuurlijk maar toch wel weer extra chique. Door het folie heen zie je al dat de chocolade makkelijk te verdelen is. Misschien houdt dit je binnen de perken!

Mooi zo, van die chique ogende chocolade. Ik hou er wel van! So Choco is meer dan gewoon een chocoladereep en je ziet dat het bedrijf ook zeker aandacht besteed aan ‘het oog wil ook wat’. Maar zoals altijd bij eten is de smaak natuurlijk het belangrijkst.

Met 64% cacao had ik een redelijk bittere chocolade verwacht, maar deze pure chocoladereep is verrassend zoet te noemen. Ik snap waar het feit dat deze chocolade ook voor niet pure chocolade liefhebbers geschikt is vandaan komt. De chocolade is écht lekker en niet vergelijkbaar met een A-merk uit de supermarkt. Je kunt So Choco dan ook alleen maar online bestellen via So Love It.

Maar So Choco gaat natuurlijk verder dan enkel een reep chocolade. In deze smaakvariant zijn namelijk stukjes gedroogde peer te vinden. En daar komt direct het enige nadeel van deze chocoladereep naar voren: van de peer proef je niets. Het enige waar de gedroogde stukjes peer voor zorgen zijn voor een kleine textuur twist zo af en toe, maar qua smaak doet het helaas helemaal niets. Jammer, want juist dit zou ervoor moeten zorgen dat So Choco zich onderscheidt van de concurrentie. De pure chocolade is heerlijk, de toevoeging van de peer had vanwege de matige uitwerking van mij niet gehoeven.

Wellicht dat dit bij de andere smaken anders is, maar dat is een kwestie van proberen!

Eén So Choco reep kost je €4,50 en is verkrijgbaar in de So Love it online shop.

Over de auteur

29 jaar, oprichter van OhMyFoodness, staat fulltime in de keuken en reist anders de wereld over. Houdt van fotograferen, filmen. Gaat naar bed en staat op met (de gedachte aan) eten. Woont samen met vriend Tim, zoontjes Vic (maart 2017) en Cody (november 2019), hond Senna en katten Dino en Charlie in Apeldoorn. Auteur van het Guilty Pleasures Kookboek (2015), Reishonger (2017) en Cheesecake (2018). Sinds juni 2019 liggen ook de Ohmyfoodness Cheesecake bakmixen in de schappen van Jumbo en Albert Heijn.

Gerelateerde berichten

3 reacties

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.