Om niet al teveel dubbele content te plaatsen in verband met de Paleo challenge, pas ik mijn Weight Watchers artikel van deze week heel iets aan. Ik bespreek alsnog wel even kort de resultaten van afgelopen week met jullie maar zal niet teveel uit wijden over hetgeen wat ik allemaal heb gegeten, aangezien jullie dit in meerdere artikelen al voorbij hebben zien komen. Wat ik echter wel even aan jullie wil laten zien in deze editie van Foodie valt af zijn twee gloednieuwe kookboeken van Weight Watchers. Ik heb zelf al aardig wat Weight Watchers receptenboeken in mijn bezit, maar deze twee boeken zijn net uitgebracht. Ik heb het over de boeken Soep Simpel en Snel Klaar en wauw, beide boeken zijn echt een musthave.

Weight Watchers Soep Simpel

Weight Watchers Soep SimpelSoep Simpel
Ik eet eigenlijk veel te weinig soep omdat ik het lastig vind om ermee te variëren, maar dat dit dikke onzin is bewijst Weight Watchers met het boek Soep Simpel. Het boek staat vol met 100 soeprecepten die variëren van lichte lunchsoepjes tot goed gevulde maaltijdsoepen. De soepen zijn verdeeld per seizoen, zo kun je bij ieder weertype een geschikt soepje vinden en dit bewijst des te meer dat soep niet alleen een gerecht is om in de winter te eten.

Voorin het boek staat een handig schema opgenomen met de basisingrediënten die je nodig hebt en welke producten handig zijn om in je voorraadkast te hebben. Uiteraard staat bij ieder recept zoals altijd het aantal porties, de bereidingstijd en het aantal ProPoints per portie vermeld. Anders dan bij de eerdere boeken van Weight Watchers vind ik vooral de fotografie in dit boek erg opvallend. Prachtig zelfs! De soepen zien er stuk voor stuk uit om opgegeten te worden en ik krijg ook direct zin om met de recepten aan de slag te gaan. Stiekem lijkt iedere soep mij wel heel erg lekker, maar met stipt op nummer een en twee staan de Soep van geroosterde tomaten met rode paprika en knoflookcroutons (4 ProPoints p.p) en de Soep met garnaalravioli en paksoi (4 ProPoints p.p).

Ben je een soepliefhebber of wil je graag meer variatie aanbrengen en niet altijd maar weer terugvallen op tomaten- of groentensoep, dan is dit nieuwe boek van Weight Watchers absoluut een aanrader. Ik ga er in ieder geval heel snel iets uit maken.

Soep Simpel is onder andere hier verkrijgbaar voor € 12,99.

Weight Watchers Snel Klaar

Weight Watchers Snel KlaarSnel Klaar
Het andere boek dat op de markt is gekomen is Snel Klaar en zoals de naam al doet vermoeden is dit een kookboek waarin uitsluitend snelle recepten staan vermeld, recepten die binnen enkele minuten klaar te maken zijn en dus ook op drukke dagen goed passen. De hoofdstukken zijn ingedeeld op gang en hoofdingrediënt: voorgerechten, vlees & vis, vegetarisch en nagerechten. Een klein minpuntje vind ik het feit dat bij ieder recept de magnetron wordt gebruikt, maar gelukkig heeft Weight Watchers hierover nagedacht en geven ze bij ieder recept ook een tip hoe je het gerecht zonder magnetron kunt bereiden.

Feit blijft echter dat alle gerechten lekker snel zijn, maar gelukkig alles behalve saai. Wat denk je bijvoorbeeld van Rijst met ratatouilleklaar binnen een half uur. Of als dessert Peer met speculaasroom, die maak je voordat je gaat het eten zodat het tijdens het diner kan afkoelen. Ook een fijn gegeven is dat alle recepten geen gekke ingrediënten bevatten. Hier bedoel ik mee dat vrijwel ieder ingrediënt in de supermarkt verkrijgbaar is en dat je dus ook niet veel tijd kwijt hoeft te zijn aan het doen van de boodschappen.

Haastige afvallers, drukke moeders met kinderen of studenten die ’s avonds gewoon snel een gezond maaltje op tafel willen hebben: dit boek moet je hebben.

Snel Klaar is onder andere hier verkrijgbaar voor € 12,99.

Beide boeken zijn zoals gezegd echte aanvullingen binnen mijn kookboekenstash maar als je tussen de boeken moet kiezen, dan kan ik Soep Simpel zéker aanraden.

Resultaten deze week
Het compleet loslaten van Weight Watchers tijdens de Paleo challenge voelt toch nog een beetje eng-ig aan. Ik had houvast aan die punten en op de een of andere manier was dat voor mij een manier om te zien of ik genoeg of te weinig had. Echter ben ik er inmiddels ook achter dat je dit ook op gevoel kunt doen (heb ik trek of niet?) en dat die punten niet alles zeggen. Zoals ik al eerder zei maakte ik mijn punten namelijk ook wel eens op aan pasta bij het avondeten en diep van binnen weet je dat dit niet de bedoeling kan zijn. Qua eten heb ik het idee dat ik nu dus wel op de goede weg ben, al ga ik – wanneer we Paleo blijven volhouden – nog wel een keer mijn punten bijhouden om te zien hoe de verhouding ten opzichte van Weight Watchers is denk ik.

Qua sporten gaat het in ieder geval weer hartstikke goed. Ik sport nu eindelijk weer drie keer in de week en voorlopig voel ik me daar goed bij. Het doel is uiteindelijk om drie keer per week te kunnen CrossFitten en twee keer per week te gaan hardlopen, maar mijn knie is nog lang niet zover dat dit kan. Voor nu dus alleen drie keer per week CrossFit.

In het artikel van afgelopen woensdag hebben jullie al kunnen lezen dat Paleo mij een flinke schop in onder mijn kont heeft gegeven (op een positieve manier), maar voor de vorm stond ik gisterochtend ook nog even op de weegschaal om het plaatje zo compleet mogelijk te maken. Resultaat: -1,6 kg. Yes! Zou ik weer op de goede weg zijn?

Tussenstand: – 9,2 kg / – 20,0 kg

6 reacties

  1. Bibi

    ouch, ik ben ook al een tijdje bezig, nu 6kg kwijt…
    Ik ben de spirit een beetje kwijt.. soms is het zo lastig!

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.